در نظرسنجی‌ای که مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) اجرا کرده است، درباره عوامل مختلف در آزار و اذیت شهروندان در آپارتمان‌نشینی از برخی شهروندان پرسیده شده است که نتایج آن را در ادامه می‌بینید.

سهم عوامل مختلف در آزار و اذیت شهروندان در آپارتمان‌نشینی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسپا، در سؤالی از شهروندان تهرانی ساکن در آپارتمان پرسیده شد «در ساختمانی که زندگی می‌کنید، عدم رعایت کدام‌یک از موارد توسط همسایگان، باعث آزار و اذیت شما شده است؟» 

سهم عوامل مختلف به صورت جداگانه از پاسخگویان پرسیده شده است و نتایج نشان می‌دهد، ۳۴ درصد از پاسخگویان ناآگاهی همسایه‌ها از قوانین آپارتمان‌نشینی، ۲۹.۶ درصد عدم رعایت نظافت و بهداشت راه‌پله و راهرو، ۲۷.۹ درصد استفادۀ شخصی از فضاهای مشاع، ۲۵.۶ درصد بازی و سروصدای کودکان، ۲۳.۶ درصد عدم پرداخت هزینه شارژ یا هزینه‌های مشترک مثل آب یا برق و گاز، ۲۳.۵ درصد سروصدای مهمانی همسایه، ۲۲.۱ درصد کشیدن سیگار و انداختن فیلتر در راهرو و ... را از جمله عواملی می‌دانند که باعث آزار و اذیت آنها در ساختمان شده است.

نظرسنجی مذکور با کارفرمایی دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در تاریخ آبان ۱۳۹۹، با جامعه آماری شهروندان بالای ۱۸ سال تهرانی که در آپارتمان سکونت دارند و اندازه نمونه ۲۱۳۳ به شیوه مصاحبه تلفنی توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) اجرا شده است.
 

کد خبر 578841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha