رئیس شورای شهر تهران گفت: اظهارات اخیر خواهرم نه مورد تایید خانواده و نه مورد تایید حزب کارگزاران سازندگی است. از طرف خانواده از این موضوع پوزش می‌خواهم.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز بحث لایحه محرک اقتصادی دو که به لایحه قبلی اضافه ‌شد را در دستور کار داشتیم. لایحه قبلی ۲۰ بند داشت و به این لایحه جدید ۱۰ بند دیگر اضافه شده است که بتوانند مجددا درآمد شهرداری را که در دوران کرونا کاهش یافته است، مقداری بیشتر کند.

او ادامه داد: اما برای برخی از اعضا نسبت به نحوه رسیدگی به این لایحه در کمیسیون‌ها حساسیت ایجاد شده بود و اعتراضاتی داشتند. در نتیجه بحث‌هایی در ابتدا انجام شد و بعد از ارائه نظرات اعضا تصمیم گرفتم که دستور ادامه پیدا کند و اعضا نسبت به بندهایی که اعتراض دارند، نظرات اعلام شود.

هاشمی با اشاره به اینکه اعضای شورا به دو ماده اعتراض داشتند، گفت: اعضا به ماده ۲۱ و ۲۵ که مربوط به اسناد نکول شده قدیمی است اعتراض داشتند چراکه تعداد زیادی از این چک‌ها از دهه شصت تاکنون در شهرداری نکول نشده است و این مساله بخش عمده جلسه امروز را به خود اختصاص داد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به مجوز صدور ساخت و ساز در لایحه محرک اقتصادی برای ۲۰۰ باغ، گفت: بحث باغات نیست. بلکه می‌خواهند با سرعت بیشتری تصمیم‌گیری کنند. قطعا ما نمی‌توانیم قانونا مجوز ساخت به باغات را بدهیم و تنها در حدی که قانون اجازه می‌دهد می‌توانیم عمل کنیم. مهم این است که در این بخش با سرعت عمل کنند تا تکلیف مردم روشن شود و بتوانند بهتر پروانه‌ها را دریافت کنند.

هاشمی در واکنش به صحبت‌های جهانگیری، معاون رئیس جمهور مبنی بر کمک یک میلیارد دلاری دولت به شهرداری در زمینه حمل و نقل عمومی، گفت: منظور ایشان این نبود و برداشت غلط از صحبت‌های آقای جهانگیری شد. این کمک مربوط به فاینانس دو میلیارد دلاری برای تامین واگن کلیه کلانشهرها است که یک میلیارد آن برای تهران و یک میلیارد آن برای شهرهای دیگر بوده است. در حدود ۹۰۰ میلیون دلار برای تهران است که به دلیل فاینانس بودن و با توجه به تحریم‌ها هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

او ادامه داد: آقای جهانگیری این موضوع را درست گفتند اما باید اضافه می‌شد که این موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است. برخی این مساله را تقصیر شهرداری می‌اندازند که پیگیری نکرده و برخی وزارت کشور را مقصر می‌دانند چرا که بانی آن است.

هاشمی گفت: متاسفانه مشکلی است که با دولت دوازدهم داریم این است که اکثر مصوبات بسیار خوبشان به نتیجه نرسیده است. از طرفی دولت می‌گوید، مصوبات را دادیم، از این طرف شهرداری نتوانسته مصوبات را نقد کند و این باعث شده است که سوءتفاهم پیش بیاید که این مسئله مربوط به کدام بخش است. آیا مربوط به ناهماهنگی در دولت است یا به شهرداری مربوط است که این سهم را ۵۰.۵۰ می‌دانم.

هاشمی افزود: ۴ مصوبه بسیار عالی برای اتوبوس داشتیم که در آخرین آن‌ها با تهاتر نفت مقرر شد اتوبوس تامین شود. در همین مصوبه آمده است که بعد از دو هفته آیین‌نامه مصوبه را ابلاغ می‌کنند اما اکنون بیش از یک ماه گذشته و هنوز ابلاغ نشده است. اصولا ناهماهنگی در سیستم دولت به ویژه مصوبات بین‌بخشی است و متاسفانه هماهنگی بین دستگاه‌ها در دولت بسیار ضعیف است.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: البته پیگیری ما در شهرداری تهران نیز آنگونه که باید نیست. در گذشته می‌گفتم باید جسارت وجود داشته باشد، الان می‌گویم هم باید جسارت و هم سماجت وجود داشته باشد. ما در سماجت کم آوردیم و از آقای حناچی خواهش می‌کنم سماجت خود را نسبت به مصوبات دولت افزایش دهند.

او درباره نامه‌ای که به خواهر خود فائزه هاشمی نوشت نیز گفت: صحبت‌هایی که از فائزه منتشر شد دل اکثر دوستداران آیت‌الله هاشمی و خانواده ما را نیز رنجاند. نامه‌ای سرگشاده به او نوشتم و از ایشان خواستم به دلیل این چند کلمه‌ای که در مورد پیروزی ترامپ گفته بودند از مردم ایران عذرخواهی کنند چراکه ترامپ برای کشور ما چیزی جز ترور، تهدید، بدعهدی و توهین نداشت.

هاشمی گفت: شاید به دلیل مشکلاتی که برای خود و خانواده ایشان بود ناراحت بودند و این مساله را مطرح کردند اما این صحبت‌ها نه مورد تایید خانواده و نه مورد تایید حزب کارگزاران سازندگی است. از طرف خانواده از این موضوع پوزش می‌خواهم.

کد خبر 578558

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha