رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون پس از ۲ سال هنوز عملیاتی نشده است، گفت: از شهردار تهران درخواست می‌شود دستورات لازم را جهت عملیاتی شدن مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون در شهر تهران صادر کند.

شوراي شهر تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، محمدجواد حق‌شناس در جریان دویست و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در تذکری با امضای ۹ نفر از اعضای شورا و خطاب به شهردار تهران، گفت: شورای شهر تهران با رویکرد حمایت از اقشار غیربرخوردار جامعه شهری و دست‌فروشان، طرح ساماندهی مشاغل سیار بی‌کانون را تصویب و ابلاغ کرد که پس از سپری شدن ۲ سال از این مصوبه بسیار جامع و کارشناسی، تا کنون نسبت به عملیاتی شدن آن اقدامی نشده است.

حق‌شناس گفت: شورای اسلامی شهر تهران با رویکرد حمایت از اقشار غیربرخوردار جامعه شهری و بخصوص دست‌فروشان، طرح ساماندهی مشاغل سیار بی‌کانون در شهر تهران را در ۲۷ دی ماه ۹۷ تصویب و ابلاغ کرد که متاسفانه علی‌رغم سپری شدن ۲ سال از این مصوبه بسیار جامع و کارشناسی، واحدهای ذیربط در شهرداری تهران تا کنون نسبت به عملیاتی شدن دستورالعمل‌های موضوع بندهای پ، ت ماده سوم مصوبه مذکور و دستورالعمل جامع ساماندهی دست‌فروشی در شهر تهران اقدامی نکرده‌ و مسئله‌ای با این اهمیت که بخش عمده‌ای از جامعه شهری مخاطب آن هستند، مغفول مانده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این در حالی است که در اقدامی دیگر نسبت به ارائه لایحه طرح بهره‌برداری از پیاده‌راه‌های شهر تهران با رویکرد عدم توجه به حقوق عمومی و حقوق همگانی و نیز عدم توجه به حقوق اقشار غیربرخوردار جامعه شهری، مشاغل سیار و بی‌کانون و دست‌فروشان و نیز عدم التفات به مبانی نظری مد پیاده و کیفیت‌بخشی به پیاده‌روها، آن هم بدون پیوست‌های مطالعاتی و طرح جامع و نیز عدم در نظر گرفتن تمامی سایر ابعاد فرهنگی، اجتماعی، ترافیکی، زیست محیطی، شهرسازی و معماری و ... شورا اقدام شده است.

این تذکر به امضای ۹ عضو شورای اسلامی شهر تهران اعم از محسن هاشمی، محمدجواد حق‌شناس، محمد سالاری، محمد علیخانی، احمد مسجدجامعی، شهربانو امانی، زهرا نژادبهرام، بشیر حجت نظری و افشین حبیب‌زاده رسیده است.

کد خبر 578504
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha