مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
۰ نفر

بسیاری از افراد مایلند هر روز قهوه بنوشند اما نوشیدن بیش از حد قهوه می‌تواند عوارضی خطرناک برای سلامتی داشته باشد.

قهوه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از انتخاب، تپش قلب یا حس اضطراب رایج‌ترین علائم زیاده‌روی در مصرف قهوه هستند، اما افزون بر اینها، ریفلاکس معده نیز یک عارضه جانبی محسوب می‌شود.

 پژوهشگران دانشگاه هاروارد دریافته‌اند که نوشیدن بیش از حد قهوه با علائمی مانند ریفلاکس اسیدی و سوزش معده همراه است. در این پژوهش مشخص شد که زیاده‌روی در مصرف چای و نوشابه نیز همین علائم را ایجاد می‌کند.

همانطور که نویسنده اصلی تحقیق، راج مهتا متخصص گوارش در بیمارستان عمومی ماساچوست و دانشکده پزشکی هاروارد، می‌گوید، برای کنترل ریفلاکس معده نیازی به حذف کامل قهوه یا حتی حذف قهوه صبحانه نیست، مسئله اصلی کاهش تدریجی وابستگی به قهوه محسوب می‌شود.

ریفلاکس معده زمانی رخ می‌دهد که اسید و سایر محتویات درون معده از دریچه پایینی مری به مری باز می‌گردند. دریچه پایین مری دریچه‌ای عضلانی به‌شکل حلقه است که در انتهای مری و ابتدای معده قرار دارد. با باز شدن این دریچه، غذای بلعیده‌شده از انتهای مری وارد معده می‌شود. پس از ورود غذا به معده، این دریچه بسته می‌شود تا از بازگشت غذا به درون مری جلوگیری کند. زمانی که این دریچه ضعیف شده یا آسیب‌دیده باشد ممکن است به‌درستی عمل نکند. همین موضوع باعث ریفلاکس معده می‌شود.

مکانیزمی که قهوه، چای یا نوشابه ممکن است در علائم ریفلاکس نقش داشته باشد، ممکن است مربوط به کافئین باشد که وی دریچه مری که مانع ریفلاکس اسید از معده می‌شود، تاثیر گذاشته و آن را ضعیف می‌کند. توصیه‌های دیگر این پژوهش در مورد تغییر شیوه زندگی برای کاهش ریفلاکس شامل انجام حداقل ۳۰ دقیقه ورزش متوسط تا شدید روزانه، حفظ رژیم سالم غذایی و پرهیز از استعمال دخانیات است.

کد خبر 578452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha