نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد واکسن کرونای شرکت آمریکایی مدرنا روز دوشنبه به فرانسه وارد خواهد شد و این کشور در حال سرعت بخشیدن به برنامه واکسیناسیون همگانی است.

queen

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز ژان کاستکس، نخست‌وزیر و الیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه روز شنبه به عنوان بخشی از یک کارزار دولتی برای شتاب بخشیدن به عرضه واکسن در این کشور  از یک مرکز بهداشتی در شهر تاربس در جنوب غرب فرانسه دیدار کردند.

سازمان ناظر پزشکی فرانسه (HAS) روز جمعه واکسن مدرنا را تایید کرد. واکسن رقیب فایزر/بیونتک هم قبلا در فرانسه تایید شده بود.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه نیز روز جمعه در مکالمه‌ای تلفنی با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و اورسولا فن در لین، رئیس کمیسیون اروپا درباره راهبرد واکسیناسیون در اروپا مذاکره کرد.

شرکت آمریکایی مدرنا روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که در سال ۲۰۲۱ دست کم ۶۰۰ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ تولید خواهد کرد که تا ۱۰۰ میلیون دوز بیشتر از پیش‌بینی قبلی‌ است.

در تحولی دیگر کاخ باکینگهام روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ملکه انگلیس، الیزابت و شوهرش فیلیپ که هر دو در دهه ۹۰ زندگی‌شان هستند، واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

ملکه انگلیس ۹۴ ساله و شوهرش ۹۹ هستند و به این ترتیب در رده با الویت بالا در برنامه واکسیناسیون این کشور قرار می‌گیرند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در مواجهه با انتشار گسترده گونه جدید بسیار واگیر کروناویروس اقتصاد این کشور را تعطیل کرده و واکسیناسیون همگانی را سرعت بخشیده است تا از شدت یافتن این پاندمی جلوگیری کند.

کد خبر 578403

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha