پژوهشگران کره جنوبی می‌گویند برای حل مشکل کمبود اتاق ایزوله پس از پاندمی کرونا، بک بخش بادی «با فشار منفی» برای ایزوله و درمان کردن بیماران دچار بیماری‌های عفونی مانند کووید-۱۹ طراحی کرده‌اند.

INFLATABLE WARD

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این اتاق‌ها از یک سیستم تهویه استفاده می‌کنند که با ایجاد فشار منفی امکان جریان یافتن هوا به درون اتاق ایزوله و بیرون دادن بی‌خطر آن را ایجاد می‌کند و به این ترتیب به پیشگیری از عوامل‌ بیماری‌زا انتقال‌یابنده از طریق هوا یاری می‌رساند.

اتاق‌های ایزوله به ابزاری حیاتی در مبارزه با دنیاگیری کروناویروس بدل شده‌اند، اما بسیاری از کشورها در بر پا کردن آنها با سرعت کافی به مشکلی خورده‌اند.

مدول‌های درمانگاهی سیار که بوسیله یک گروه پژوهشی در انستیتو علم و فناوری کره (KAIST) طراحی شده‌اند، چادرهای بادی بزرگ شبیه گلخانه هستند که به گفته این انستیتو هزینه‌ آنها یک پنجم ساختن یک بخش بیمارستانی معمول است.

این پژوهشگران می‌گویند چارچوب‌ها، پنل‌ها و چراغ‌های این اتاق‌ها را می‌توان در محل سوار کرد تا در فقط ۱۵ دقیقه یک اتاق فشار منفی با یک فضای ورودی جداگانه و کابین دوش ایجاد شود و کمتر از ۲۴ ساعت طول می‌کشد تا کل چادر بادی حاوی چهار اتاق این‌چنینی را بر پا کرد.

این اتاق‌ها همچنین به پنل‌های مجهز هستند که به کارکنان پزشکی امکان می‌دهند چیزهایی مانند غذا را بدون وارد شدن به اتاق به درون آن رد کنند و از پوشیدن لباس‌های محافظ پرزحمت آسوده شوند.

انستیتوی کره‌ای می‌گوید این اتاق‌ها برای تولید انبوه آماده هستند.

کد خبر 578171

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha