یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

خرابی، اسکناس نداشتن و معذور بودن از ارائه خدمات از جمله مشکلات متداول در عابر بانک‌هاست که به سوژه‌ای نخ نما تبدیل شده‌است

عابر‌بانک‌ها تصمیم می‌گیرند!

با این حال  هرچه از این کاستی‌ها انتقاد می‌شود، کمتر نتیجه مثبتی در یافت می‌شود. اما به تازگی شماری از شهروندان در تماس تلفنی با ستون « در شهر چه خبر» از معضل تازه ای در ارتباط با عابر بانک‌ها پرده برداشته اند.

به گفته آنها برخی از دستگاه‌های عابر بانک، خودسرانه در مورد میزان پول مورد نیاز مشتری تصمیم می‌گیرند؛ به این ترتیب مشتری بدون اینکه مبلغ وجه مورد نیاز خود را از بین رقم‌های موجود روی صفحه مانیتور عابر بانک انتخاب کرده باشد، مبلغی مشخص پول دریافت می‌کند.

این در حالی است که شاید افراد بخواهند مبلغ کمی از حساب خود برداشت کنند اما گاهی وجهی که عابر بانک تشخیص می‌دهد باید به مشتری بپردازد، بیش از نیاز وی است.

به هر حال شایسته است که مسئولان، این مورد از شکایت‌های شهروندان را پیگیری کنند تا از پیوستن یک مشکل جدید به فهرست مشکلات عابر‌بانک‌ها جلوگیری شود.

شگرد جدید کیف قاپی

همیشه سارقان برای انجام سرقت به دنبال روش‌های تازه‌ای هستند تا احتمال دستگیری خود را کاهش دهند. سارقان گاهی روش‌هایی را به کار می‌گیرند که هیچ کس‌نمی‌تواند تصور آن را هم بکند.

برای مثال برخی از سارقان به صورت گروهی اقدام به سرقت می‌کنند. در این روش یک نفر مسئول قاپیدن کیف می‌شود و نفر بعدی وظیفه سرگرم کردن مالباخته را بر عهده می‌گیرد.

به این ترتیب در حالی که مالباخته در حال تشریح ماجرای سرقت برای دستیار سارق  است، سارق اصلی فرصت پیدا می‌کند به اندازه کافی از محل دور شود.

به همین منظور توصیه می‌شود در صورت به وقوع پیوستن اتفاقاتی از این دست، مالباخته به جای اتلاف وقت و سرگرم صحبت شدن با دیگران، با پلیس تماس بگیرد.

بچین و ببر

برخی از صیفی‌کاران برای فروش سبزی نیز از راهکار‌های اعتماد سازی مانند «به شرط چاقو» و « بخور و‌ ببر» و غیره استفاده می‌کنند. با این تفاوت که این دسته از فروشنده‌ها برای فروش سبزی از شعار « بچین و ببر» استفاده می‌کنند.

هر سال تابستان همراه با درجه حرارت هوا، شایعات و واقعیات مربوط به آلودگی سبزی‌‌های گوناگون نیز به اوج خود می‌رسد، به طوری که برخی خانواده‌ها برای دوری از امراض گوارشی و غیره از مصرف سبزی‌ اجتناب می‌کنند.

با وجود این‌-همانطور که پیش از این یادآوری شد‌-برخی باغداران و دارندگان مزارع کشاورزی برای جذب خریداران از دست‌رفته، شهروندان را به محیط کشت سبزی‌ها دعوت کرده و از آنها می‌خواهند تا به سیستم آبیاری و کشت سبزی‌ها سرکشی کنند.

از این بازدید جالب‌تر اینکه شهروندان علاوه بر حصول اطمینان از سلامت محصول، از لذت چیدن سبزی‌های تازه  نیز بهره‌مند می‌شوند. به طور حتم بسیاری از شهروندان از این خرید تفریحی چشم‌پوشی نمی‌کنند.

صبحانه‌ برای دو نفر

بسیاری از مسافران جاده‌‌های بین شهری به هیچ‌وجه نمی‌توانند از خوردن صبحانه در غذاخوری‌های بین‌راهی صرف‌نظر کنند.

شاید تعداد زیاد مشتری‌ها، باعث شده این اواخر برخی صاحبان این رستوران‌ها بدون توجه به اصل انصاف، صبحانه‌های عادی و به اندازه یک نفر را از فهرست غذای خود حذف کنند؛

به طوری که ساده‌ترین صبحانه این رستوران‌های بین‌راهی دست‌کم شامل چندین و چند تخم‌مرغ‌ نیمرو، عسل فراوان، چند قالب کره و ... می‌شود.

در مورد قیمت این صبحانه‌های دست‌کم دو نفره نیز هر چه بگوییم به طور حتم از سوی برخی کارشناسان به دست داشتن در بالابردن قیمت‌ها متهم می‌شویم.

بنابراین فقط می‌توان گفت پدیده‌ کم‌فروشی که قدیم‌تر‌ها از شیوع بالاتری برخوردار بود، جای خود را به پدیده‌ای تقریبا نو ظهور به نام «زیاد‌فروشی» داده است.طی این پدیده هیچ‌کس نمی‌تواند ارائه‌کنندگان کالا و خدمات را به عملکردی غیرقانونی متهم کند.

در صورتی که مطابق این زیاد‌فروشی‌ها، قشر کم‌درآمد جامعه از بسیاری از حقوق خود محروم ‌خواهد شد.

کد خبر 57787

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز