مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
۰ نفر

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۴ میلیون متر مکعب ذخیره آب در سد سفیدرود وجود دارد، از آبگیری ۵۸ درصدی این سد خبر داد.

سد سفید رود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، وحید خرمی اظهار کرد: در صورت مناسب ماندن شرایط آب و هوایی، از اسفند ماه برای مدیریت مخزن و سیلاب‌های احتمالی فصل بهار، رهاسازی انجام خواهیم داد.

وی دبی ورودی کنونی به سد سفید رود را ۵۸ متر مکعب برثانیه و خروجی آن را ۵ متر مکعب بر ثانیه عنوان و اضافه کرد: این دبی ورودی و خرجی با سال گذشته تغییرات چندانی ندارد، چرا که سال گذشته دبی ورودی ۵۰ متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن تقریبا همین میزان بود.

خرمی در ادامه به لابروبی انهار برای آمادگی فصل زراعی پیش رو نیز اشاره و بیان کرد: هر ساله برای بهتر  رساندن آب به کشاورزان، لایروبی انهار را در برنامه  داریم که امسال نیز به طور یقین این کار انجام خواهد شد، ولی این اقدام بیشتر در نزدیک فصل کشاورزی انجام می شود که بیشترین اثر را داشته باشد که در همین راستا لایروبی  ۵۰۰ کیلومتر از انهار در استان از سوی شرکت آب منطقه ای برنامه‌ریزی شده است.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به وجود ۴۰۰ ایستگاه پمپاژ در استان گفت:  همچنین راه اندازی و تجهیز حدود ۳۰۰ حلقه چاه در برنامه سال زراعی پیش روست تا سال کشاورزی را بدون دغدغه پشت سر بگذرانیم.

کد خبر 577850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha