نخستین انبار پذیرش رطب مضافتی بم در بورس کالا به منظور انجام معاملات گواهی سپرده کالایی از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

رطب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نماینده مردم شهرستان‌های شرقی استان کرمان در آیین افتتاحیه اولین انبار پذیرش رطب مضافتی در بورس گفت: بیش از ۲۰۰ هزار تن خرمای مضافتی بم در شرق استان کرمان هر ساله تولید و عرضه می‌رود که با ورود آن به تابلوی بورس امیدواریم این محصول با واسطه و سود کمتر به دست مصرف کننده برسد.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی بیان کرد: ورود خرمای مضافتی به بورس می‌تواند گام موثر و مثبتی برای کشاورز و مصرف کننده باشد زیرا مصرف کننده می‌تواند خرمای مصرفی خود را با واسطه کمتر و با نرخ بهتر و پایین‌تری خریداری کند.

 مدیر تعاون روستایی استان کرمان نیز گفت: اولین انبار پذیرش رطب مضافتی بم در تابلوی بورس کالا افتتاح شد و کشاورزان می‌توانند خرمای اولیه خود را به صورت مستقیم در بورس عرضه کند. با ورود محصولات به بورس تعاونی‌ها می‌توانند نقش اصلی خود را ایفا کنند و کالا را بدون واسطه به دست مردم برسانند.

رضا محمدحسینی ادامه داد: کشاورز می‌تواند با مراجعه به تعاون روستایی به صورت مستقیم محصول خود را عرضه کرده و مصرف کننده در اقصی نقاط کشور طبق قیمت پیشنهادی کشاورز با توجه به کیفیت و نوع محصول آن را خریداری کنند.

او تاکید کرد: قیمت پایه خرما در تابلو بورس گذاشته می‌شود و محصول روزانه به بالاترین قیمتی که فرد انتخاب می‌کند به فروش می‌رسد لذا شفافیت بورس باعث می‌شود کشاورز از تولید خود اطمینان خاطر داشته باشد. همزمان با این مراسم در سطح کشور محصولات کشمش، گردو و انجیر نیز وارد تابلوی بورس شدند.

خرمای مضافتی شهرستان بم یکی از محصولات ناب خرمای ایران است.

 شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری استان کرمان واقع شده است.

کد خبر 577833

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha