مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

کارخانه کنستانتره ساغند استان یزد با سرمایه‌گذاری بیش از ۸ میلیارد ریال با همت بخش خصوصی راه‌اندازی شد.

کنستانتره

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ظرفیت تولید کارخانه، سالانه یک میلیون تن کنستانتره ۶۷ درصد است و این کارخانه به لحاظ طراحی و استفاده از مواد اولیه، منحصر به فرد است. خط خردایش کارخانه هم با ظرفیت چهار میلیون تن در سال، به همت متخصصان داخلی راه اندازی شده و در حال فعالیت است.

شایقی، نائب رئیس هیات مدیره کارخانه کنستانتره ساغند در این باره گفت: راه اندازی خط خردایش، باعث تنوع در محصول می‌شود بطوری که فقط ما را ملزم به تامین خاک دانه بندی نمی‌کند و می‌توانیم از آن کلوخه هم بگیریم که برای مجموعه ارزش افزوده ایجاد می‌کند. هم اکنون ۳۰۰ نفر به طور مستقیم و ۸۰۰ نفر هم به طور غیرمستقیم در کارخانه کنستانتره ساغند مشغول به کار هستند.

وی همچنین از اجرای طرح توسعه کارخانه خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک یک خط تولید دیگر هم با ظرفیت با یک و نیم میلیون تن کنستانتره به بهره برداری می‌رسد.

محمدرضا علمدار یزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز گفت: هم اکنون ظرفیت اسمی استان یزد در تولید کنستانتره، ۱۲ و شش دهم میلیون تن در سال است که با راه اندازی واحد ساغند، یک میلیون تن به این عدد اضافه شد. این طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در دست اجراست که با اجرای آن در افق ۱۴۰۴ تولید کنستانتره آهن در یزد به عدد ۲۲ میلیون تن در سال خواهد رسید.

کد خبر 577665

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha