سخنگوی وزارت بهداشت از بالا بودن موارد مثبت بستری و نمودار موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در یکی از استان‌ها خبر داد.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در هفته گذشته میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری و همچنین میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری نسبت به هفته ماقبل دارای روند کاهشی بوده است. 

به طوری که میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته دوم دی ماه ۶.۴ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز به ترتیب در استان‌های مازندران، گلستان، تهران، اردبیل و گیلان بوده است.

وی افزود: همچنین میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در هفته دوم دی ماه حدود ۱۲.۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز به ترتیب در استان‌های مازندران، گیلان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد بوده است.

لاری ادامه داد: علی رغم مشاهده شیب نزولی در نمودار موارد مثبت بستری و نمودار موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور، میانگین بروز در هر دو شاخص یاد شده در استان مازندران با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشور است که پیش‌تر هم به اطلاع رسید که در حال حاضر شهرستان‌های ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در این استان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند و مطمئنا هرگونه سهل‌انگاری در عمل به توصیه‌های بهداشتی از سوی استان مازندرانی‌های عزیز، وضعیت بیماری را در این استان به مراتب سخت‌تر کرده و تعداد بیشتری از شهرستان‌های استان را به وضع قرمز بدل خواهد کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همان‌طور که بارها اعلام کرده‌ایم، تغییر در کنش‌های فردی و اجتماعی در مسیر مبارزه با کووید ۱۹ امری اجتناب‌ناپذیر است و امیدواریم با ایستادگی مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه عادی‌انگاری شرایط، شاهد بهبود روزافزون وضعیت بیماری در اقصی نقاط کشور باشیم.
 

کد خبر 577275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha