شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
۰ نفر

احمد علی‌نژاد معروف به احمد فیضی که با حضور در برنامه‌های نمایشی طنز تلویزیون در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ شناخته می‌شد، روز جمعه ۱۲ دی بر اثر ابتلا به کرونا در ۷۲ سالگی درگذشت.

احمد علی نژاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مرحوم علی‌نژاد سال ۱۳۲۷ در اردبیل متولد شد و سال ۱۳۳۴ فعالیت‌های سینمایی و تئاتری خود را آغاز و در فیلم‌های پیش و پس از انقلاب ایفای نقش کرد. وی با ۶۰ سال سابقه هنری در فیلم‌های کارگردانان بزرگ سینما از جمله مسعود کیمیایی، ناصر تقوایی، داریوش مهرجویی و... نقش‌آفرینی کرده بود.

«روز باشکوه» (۱۳۶۷)، «اجاره‌نشینها» (۱۳۶۵)، «ناخدا خورشید» (۱۳۶۵)، «مردی که زیاد می‌دانست» (۱۳۶۳)، «کمالالملک» (۱۳۶۲)،‌ «یک جو غیرت» (۱۳۵۱)، «خانه‌به‌دوشان» (۱۳۵۱) و... از جمله فیلم‌های سینمایی بود که مرحوم فیضی در آنها ایفای نقش کرده بود.

اما شاید بسیاری از مردم ایران این بازیگر فقید را بیشتر با حضور در تلویزیون و ایفای نقش در نمایش‌های کوتاه طنز به یاد بیاورند؛ چهره‌ای که معمولا دیالوگ هم نداشت و در سکوت بازی می‌کرد. مرحوم فیضی از ۱۵ سال پیش به زادگاه خود اردبیل برگشته‌ بود و در فعالیت‌های سینمایی و تئاتر استان به فعالیت می‌پرداخت.

کد خبر 577154

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha