مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
۰ نفر

سینما ابوذر مرودشت در استان فارس با وجود طرح پردیس سینمایی امید برای فروش گذاشته شد.

آگهي فروش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حدود ۱۰ روز پیش بود که با حضور استاندار فارس و مسئولان فرهنگی شهرستان مرودشت کلنگ احداث سینما امید با همکاری معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زده شد، اما هنوز چندی از این رویداد امیدوارکننده نگذشته که آگهی فروش سینما ابوذر مرودشت در فضای مجازی قرار گرفته است.

کلنگ مجتمع سینمایی امید مرودشت که از آن به عنوان مهم‌ترین رویداد فرهنگی هنری این شهرستان یاد می‌شود، در روز پرستار و در بوستانی مزین بنام پرستار بر زمین زده شد.

با این حال اکنون سینما ابوذر مرودشت از سوی مالک به بهای ۱۴ میلیارد تومان به فروش گذاشته شده است و آن گونه که قرائن نشان می‌دهد طرح پردیس سینمایی امید هم دردی از هنر هفتم در این شهرستان علاج نکرده است.

در این خصوص و با توجه به درج آگهی فروش سینما ابوذر و نامشخص بودن سرنوشت پردیس سینمایی امید، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: سینما ابوذر مرودشت در گذشته متعلق به مؤسس و مالک کارخانه قند مرودشت بوده که پس از انقلاب اسلامی مانند دیگر سینماها مصادره می‌شود.

بهروز مرامی با بیان اینکه سینما ابوذر مرودشت در سال‌های گذشته توسط یکی از ارگان‌ها اداره می‌شد، افزود: چند وقتی بود که این سینما مشکلاتی برای تجهیزات داشت و بدین سبب تعطیل شده بود تا اینکه مرداد سال ۹۸ در راستای تحقق طرح پردیس سینمایی امید، شهرستان مرودشت را معرفی کردند که با تمام مشقات و مشکلات چندی پیش کلنگ زنی آن با حضور استاندار فارس انجام گرفت.

وی با توجه به اینکه در آگهی فروش سینما ابوذر مرودشت اشاره به امکان تغییر کاربری آن شده، تصریح کرد: برای تغییر کاربری سالن سینما، مالک باید از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز بگیرد.

مرامی در مورد طرح سینمای امید اظهار کرد: تیرماه ۹۸ طرحی با نام امید توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب شد که در قالب معاونت سینمایی با سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری کشور قرارداد می‌بندد تا برای شهرهای کوچک اما پرجمعیت که سینما ندارند، سالن بسازند.

یکی از شهرهای مورد نظر این طرح، مرودشت بود که به گفته معاون سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، شهرداری بر این اساس زمین آن را اختصاص می‌دهد و ۷۰۰ میلیون از سوی معاونت سینمایی در نظر گرفته و سازمان همیاری‌ها ۵۰۰ میلیون تومان برای ساخت می‌دهد، اما بعد از افزایش قیمت‌ها از مرداد ۹۸ تا ۱۰ روز پیش هیچ اتفاقی نیفتاد.

مرامی ادامه داد: با انحلال شورای شهر مرودشت، استاندار فارس به عنوان کفیل این پروژه شناخته شد اما همچنان کار ساخت این سینما عقب افتاد زیرا شهرداری به تعهد خود عمل نکرده است.

وی با این حال از پیگیری این طرح توسط نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: یکبار هم محل ساخت پردیس سینمایی تغییر کرد و از پارک انقلاب به پارک به پرستار منتقل شد.

به گفته معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سینمای امید در کل کشور ۲۰ طرح بوده که فقط از استان فارس مرودشت انتخاب شده است.

وی یکبار دیگر درخصوص وضعیت سینما ابوذر مرودشت با تاکید بر اینکه این سالن سینمایی فعال نبود، افزود: معامله زمانی حساسیت پیدا می‌کند که تغییر کاربری یابد و اگر محرز شود با مسئولان شهر مرودشت مذاکره می‌شود.

این در حالیست که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در مراسم کلنگ زنی پردیس سینمایی امید، گفته بود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا به امروز به وظیفه خود در قبال ایجاد زیرساخت سینمای امید در این شهرستان عمل کرده است و پس از این همت مسئولان شهرستان مرودشت، کار را به سرانجام خواهد رساند.

صابر سهرابی افزود: مسؤولان فرهنگی این شهرستان باید به این پروژه به عنوان درآمد پایدار حوزه فرهنگی بنگرند و برای به ثمر نشستن هرچه سریع‌تر آن برنامه‌ریزی کنند.

همچنین معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در خلال این مراسم عنوان کرده بود که از مردادماه ۹۸ که تفاهم‌نامه احداث مجتمع سینمایی امید در مرودشت منعقد شد، با موانع بسیاری مواجه شدیم، یک بار بحث حقوقی مالکیت زمین مطرح بود و بار دیگر شیوع بیماری کرونا یا افزایش قیمت مواد اولیه، اما پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام موفق شدیم در روز میلاد حضرت زینب (س) کلنگ این طرح بر زمین زده شود.

به گفته بهروز مرامی، پروژه سینمایی امید زودبازده است و باید در مدت ۶ ماه به بهره‌برداری برسد.

از سویی بسیاری از فعالان این حوزه به دلیل تعطیلی سالن‌های سینما از درآمد محروم شدند و نمونه آن پردیس‌های سینمایی هنرشهر آفتاب و گلستان شیراز است که ماه‌هاست به دلیل همه گیری کرونا تعطیل شدند و سینما در رکود کامل به سر می‌برد.

به گفته محمد زارع، مالک این سینما که در اواخر دهه ۸۰ خطر تعطیلی آن را گوشزد کرده بود، سینما ابوذر مرودشت با نام «تخت جمشید» در مهرماه ۱۳۴۷ با فیلم «گنج قارون» ساخته زنده یاد سیامک یاسمی آغاز به کار کرد؛ بعد از انقلاب سینما مصادره شد و در سال ۱۳۵۹ با نام «ابوذر» دوباره آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه سینما ابوذر ۷۰۰ صندلی دارد، افزود: اگر مسئولان حمایت کنند تا سینما را بازسازی و تجهیز کنیم و فیلم‌های خوب در اختیارمان قرار گیرد باز هم می‌توان مردم را به سالن سینما کشاند. نمی‌توان از خانواده‌ها انتظار داشت تا به سینمای فرسوده و در حال ویرانی بروند و فیلم تماشا کنند.

کد خبر 576700

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha