چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۵ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو شرکت آمریکایی و نوالوکس نمونه اولیه یک تلویزیون پنجاه اینچی را که بوسیله شرکت میتسوبیشی ساخته شده سه شنبه 10 اکتبر (18 مهر) در سیدنی به نمایش گذاشتند.

به نوشته سایت "رد هرینگ" شرکت آراسور که تراشه نوری-الکترونیکی را می‌سازد و نوالوکس که مدول لیزری را فراهم می آورد، بازار تلویزیون‌های پلاسمایی و ‌LCD دارای صفحه نمایش بزرگ را هدف قرار داده‌اند.

مدیران این شرکت‌ها گفتند که تلویزیون لیزری رنگ‌های غنی‌تری را ارائه می‌دهد در عین حال که 75 درصد نیروی کمتری مصرف می‌کند و قیمت کمتری از صفحه‌های نمایش مسطح فعلی دارد.

این دو شرکت از دو سال پیش بر روی پروژه تلویزیون لیزری کار می‌کنند و با علاقمندی سازندگان تلویزیون که به دنبال تکنولوژی‌های  جانشین برای تلویزیون‌های پلاسمایی و LCD می‌گشتند روبرو شدند.

نا به حال مصرف کنندگان LCD را به خاطر ارزانتر بودن به تلویزیون‌های پلاسمایی ترجیح داده‌اند. به گفته گرگ نیون مدیر بازاریابی در نوالوکس تکنولوژی لیزری می‌تواند محتوای رنگی دو برابر بیشتر از LCD یا صفحات پلاسمایی ایجاد کند.

علاوه بر میتسوبیشی سایر سازندگان تلویزیون از جمله سامسونگ طرح‌هایی را برای ساختن تلویزیون‌های لیزری  اعلام کرده‌اند.

لیزر تنها تکنولوژی جدید ظاهر شده در بازار تلویزیون نیست. سامسونگ که یکی از سازندگان عمده LCD و تلویزیون پلاسمایی است نیز یک تلویزیو ن56 اینچی که از دیود‌های گسیل‌کننده نور(LED) استفاده می‌کند به نمایش گذاشته است.

کد خبر 5767

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز