سال ۱۳۹۲ بود که ریل‌های خط راه‌آهن تهران – تبریز در این سوی شهر و در محدوده مناطق ۱۷ و ۱۸ به زیر زمین رفت و اهالی از این بابت خیلی خوشحال شدند...

شارباغ

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی:  سال ۱۳۹۲ بود که ریل‌های خط راه‌آهن تهران – تبریز در این سوی شهر و در محدوده مناطق ۱۷ و ۱۸ به زیر زمین رفت و اهالی از این بابت خیلی خوشحال شدند؛ چرا که تصور می‌کردند با این کار از همه مشکلات همسایگی با راه‌آهن خلاص می‌شوند اما چند ماه که از اجرای این پروژه گذشت ورق کاملاً برگشت و انواع آسیب‌ها و مشکلات یکی یکی در اراضی آزاد شده حریم راه‌آهن نمایان شد. اکنون مدیریت شهری تلاش می‌کند با اجرای پروژه «شار باغ» خواسته اهالی را محقق کند. در این‌باره نظر حجت‌الاسلام «سید محمدصادق نوری» دبیر شورایاری محله فردوس و «حامد شعاعی» شهردار ناحیه یک منطقه ۱۸ را جویا شدیم.

  • ساخت ۲ ساختمان فرهنگی با معماری ویژه

اگر به محدوده حریم خط راه‌آهن تهران ‌ـ تبریز و تقاطع خیابان‌های شهیدان بیگلو و اسماعیلی بروید می‌بینید که کارگاه ساختمانی پروژه «شار باغ» در این محل مستقر شده و کارگران مشغول کارند. از «حامد شعاعی» شهردار ناحیه یک منطقه ۱۸ سؤال می‌کنیم که چرا نام این طرح را «شارباغ» گذاشته‌اند؟ در واقع «شار باغ» نامی است که شرکت پیمانکار «یادمان سازه» روی این طرح گذاشته و «شار» به معنای شریان آسایش و رفاه در زندگی مردم است و معنای باغ نیز با خود سر سبزی و طراوت دارد.»

شعاعی می‌گوید: «پروژه شارباغ ۹ کیلومتر است که حدود ۳ کیلومتر آن در منطقه ۱۷ و ۶ کیلومتر دیگر در منطقه ۱۸ قرار گرفته و شامل پیاده‌راه، فضای سبز، مسیر دوچرخه‌سواری و... می‌شود. البته محل استقرار تجهیزات کارگاهی پروژه در منطقه ۱۸ و در شمال بوستان ۱۵ خرداد واقع شده تا دسترسی کارگران به وسایل عمرانی آسان‌تر باشد.» شهردار ناحیه یک منطقه ۱۸ می‌گوید: «در فاز اول شار باغ که در فاصله میانی محله تولید دارو و فردوس در حال انجام است ساخت ۲ ساختمان فرهنگی دردستورکار قرار گرفته که طراحی و معماری منحصربه‌فردی دارد و می‌تواند در زیبایی بصری محله و افزایش سرانه فرهنگی شهروندان اثرگذار باشد.»

  • امید به جبران کمبودسرانه‌های فرهنگی

عضو شورایاری محله فردوس که بارها مشکلات حریم خط راه‌آهن تهران‌ـ تبریز را پیگیری کرده از شنیدن این خبر که پروژه شارباغ آغاز شده و به‌زودی چهره محله‌های حریم راه‌آهن تغییر می‌کند خوشحال می‌شود و می‌گوید: «در این مدت شهروندان ساکن در محله‌های فردوس، تولید دارو و... که در جوار حریم راه‌آهن زندگی می‌کنند با مشکلات فراوانی روبه‌رو بودند که مهم‌ترین مسأله کاهش امنیت و بروز مسائل اجتماعی و اخلاقی بود.» حجت‌الاسلام «سیدمحمد صادق نوری» با بیان اینکه در سال‌های اخیر شهرداری برای کاهش مشکلات ساکنان حاشیه راه‌آهن تلاش فراوانی کرده اضافه می‌کند: «اهالی فردوس سال‌هاست از فقر و کمبود سرانه‌های فرهنگی رنج می‌برند. بنابراین امیدواریم که با اجرای این پروژه بخشی از این کمبودها جبران شود.»

کد خبر 576521

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha