مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام‌خمینی(ره) گفت: در ۱۶ شهر جدید تفاهمی امضا شده است که براساس آن، مساکن مهری که مالکیت آن بر عهده دولت است به افراد زیر پوشش کمیته امداد واگذار شود.

مسکن مهر هشتگرد

به گزارش همشهری آنلاین، احمدرضا دالوند مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام‌خمینی(ره) با اشاره به اینکه اولویت‌هایی برای واگذاری واحدها به ایتام در نظر گرفته شده است، گفت: در قالب طرح‌های ساخت مسکن، طرح ساخت هزار واحد مسکونی برای ایتام با مشارکت کمیته امداد، سازمان برنامه و بودجه و یک بنیاد حامی ایتام آغاز و به‌زودی واحدهای مسکونی ساخته شده در اختیار ایتام قرار می‌گیرد.

دالوند افزود: تعداد ایتام در بعد خانوار، زیر پوشش کمیته امداد بودن فرد و وضعیت نامناسب مسکن در حال سکونت ۲معیاری است که با درنظر گرفتن آن، واحد مسکونی به ایتام واگذار می‌شود. به‌گفته وی، واگذاری واحدها به شکل کاملا رایگان انجام می‌شود و افراد مشمول این طرح نیاز به پرداخت وجه ندارند.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد در پاسخ به این سؤال همشهری که در شرایط سخت کنونی، بسیاری از خانواده‌های ساکن در مناطق حاشیه‌ای و محروم در کلانشهرها با مشکل تامین مسکن روبه‌رو هستند از امضای تفاهمنامه همکاری مشترک با شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید برای تملک و ساخت واحدهای مسکونی برای کمک به این دسته از افراد خبر داد و گفت: در ۱۶شهر جدید، تفاهمی امضا شده است که براساس آن، مساکن مهری که مالکیت آن بر عهده دولت است به افراد زیر پوشش کمیته امداد واگذار شود.

به‌گفته وی، بسیاری از واحدهای مسکن مهر نیمه‌تمام هستند و کمیته امداد موافقت کرده با تملک این واحدها به نرخ بهای سال۹۲، این املاک را از دولت تحویل گرفته و با تکمیل آن به مددجویان کمیته امداد واگذار کند.

دالوند افزود: براساس برنامه مصوب این نهاد برای امسال ساخت و تامین ۶۴هزار واحد مسکونی برای مددجویان برنامه‌ریزی شده است که تاکنون بیش از ۱۵هزار واحد تکمیل و به مددجویان تحویل شده و مابقی تعهدات نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به تفاهمنامه کمیته امداد و سپاه پاسداران برای ساخت ۶۵۰۰واحد مسکونی ویژه مددجویان، گفت: سال گذشته ۲۲۶۰واحد مسکن در قالب این تفاهمنامه احداث شد و تا پایان سال تمام واحدهای مشمول این تفاهمنامه تکمیل و به مددجویان واگذار می‌شود.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد تأکید کرد: تفاهمنامه ۱۶هزار واحدی با سازمان برنامه و بودجه برای مددجویان سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی در حال پیگیری است و تا پایان امسال همه واحدها به مددجویان تحویل خواهد شد. همچنین هزار واحد مسکونی برای ایتام نیازمند در قالب تفاهمنامه با مؤسسه بوتراب در حال ساخت است که تاکنون ۲۶۰واحد تحویل جامعه هدف شده است.

منبع: همشهری

کد خبر 576307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha