پیتزا از غذاهای معروف ایتالیایی است که از سبزیجات تا گوشت و قارچ و هر نوع ماده غذایی دیگر را می‌توان برای آن استفاده کرد و شاید همین موضوع آن را پرطرفدار کرده است. در این مطلب با طرز تهیه پیتزای مرغ و سبزیجات و نکات اصلی بهتر به عمل آمدن این فست‌فود خوشمزه آشنا می‌شوید.

پیتزا خانگی - آشپزی - فست‌فود - غذا - تغذيه

به گزارش همشهری آنلاین، پیتزا یکی از مدرن‌ترین غذاهای سریع‌الپخت امروزی است که طرفداران زیادی دارد. با توجه به تنوع نحوه پخت و مواد مصرفی قطعاً با هر سلیقه‌ای که باشید یکی از مدل‌های پیتزا جزو لیست خوشمزه‌های ذهنتان خواهد بود. پیتزا مسافری از ایتالیاست که به تمام دنیا سفر کرده و در انواع و اقسام طعم‌ها و مدل‌ها پخت می‌شود. در این مطلب دستور پخت و نحوه درست کردن پیتزای مرغ و سبزیجات خانگی ولی به سبک فست‌فودی‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

  • مواد لازم برای درست‌کردن پیتزای خانگی

مرغ پخته شده؛ ۱۰۰ گرم
کدو؛ یک عدد
بادمجان؛ یک عدد
گوجه‌فرنگی؛ ۳ عدد
ریحان؛ ۲۰ شاخه
پنیر پیتزا؛ ۱۵۰ گرم
پنیر پارمسان؛ ۲ قاشق غذاخوری
آرد گندم؛ ۳۰۰ گرم
شکر؛ یک قاشق چای‌خوری
نمک؛ یک قاشق چای‌خوری
مایه خمیر؛ یک قاشق مرباخوری
روغن؛ ۲ قاشق غذاخوری
آب؛ ۱۵۰ میلی‌لیتر

  • طرز تهیه سس خانگی پیتزا

مواد این سس را با توجه به علایق خود می‌توانید تغییر دهید و با میکس خوراکی‌های مختلف طعم‌های جدید و جادویی منحصر به فرد خود را درست کنید.

یک قاشق رب‌ گوجه‌فرنگی، نمک، آویشن، یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون، یک حبه سیر له‌شده را با هم مخلوط کرده و روی حرارت ملایم کمی تفت بدهید. سپس روی سطح خمیر بمالید.

► طرز تهیه پیتزای مرغ و سبزیجات به همراه تمام نکات کاربردی و کلیدی آن را در ویدئو زیر ببینید.

کد خبر 576226

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha