به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، مهاجرت به یک امر رایج تبدیل شد که هر کسی فکر انجام آن را در ذهن دارد. روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای مهاجرت خود انتخاب کنید. اگر قصد مهاجرت به کشور استرالیا را دارید، می‌توانید از روش مهاجرت کاری برای رسیدن خود به این کشور استفاده کنید.

استرالیا

با تخصص شغل خاصی که مشغول به آن هستید، می‌توانید برای مهاجرت کاری به کشور استرالیا قدم بردارید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با نحوه‌ی انجام این کار و ویزاهای کاری مختلف کشور استرالیا آشنا کنیم.

ویزای کار استرالیا برای یک آینده شغلی بهتر

کشور استرالیا در سال‌های اخیر به یک مقصد مهاجرتی محبوب برای تمامی مردم دنیا تبدیل شده است. دولت استرالیا نیز شرایط مختلفی را برای پذیرش مهاجرین قرار داده تا بهتر بتواند روی این موضوع مدیریت داشته باشد. به همین دلیل زمانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، باید برخی شرایط و قوانین کشور استرالیا را در نظر بگیرید تا یک مهاجرت موفق داشته باشید.

دولت استرالیا هر ساله لیستی را برای پذیرش نیروی متخصص خارجی ارائه می‌کنند. افرادی که در این مشاغل مهارت یا تخصص خاصی دارند، با ارسال رزومه کاری خود می‌توانند در استرالیا مشغول به کار شوند. البته رزومه کاری خوب تنها چیزی نیست که به آن نیاز دارد، بلکه عوامل دیگری مثل سن، مدرک تحصیلی و تسلط شما در زبان انگلیسی تاثیرگذار هستند.

 افرادی که در دانشگاه‌های معتبری تحصیل داشته‌اند، شانس بیشتری برای مهاجرت به کشور استرالیا دارند. برای مثال فارغ التحصیلان دانشگاه تهران به راحتی می‌توانند از شرکت‌های استرالیایی کار بگیرند و به راحتی ویزای کار استرالیا را داشته باشند. برای اینکه کار و تخصص خود را در کشور استرالیا ادامه دهید و یک آینده شغلی عالی داشته باشید، باید ویزای کار را دریافت کنید. در ادامه مطلب به شما می‌گوییم که دریافت ویزای استرالیا طبق چه اصولی انجام می‌شود.

ویزای کار استرالیا چه شرایط و مدارکی را نیاز دارد؟

دولت و اداره مهاجرت کشور استرالیا ویزاهای مختلفی را تحت عنوان ویزای کار صادر می‌کند. به همین دلیل ممکن است که مراحل و شرایط مورد نیاز با توجه به نوع ویزا با اندکی تفاوت همراه باشد. به طور کلی ویزاهای کاری کشور استرالیا عبارتند از:

· ویزای کلاس ۴۰۰ برای مشاغل موقت افراد ماهر و متخصص

· ویزای کلاس ۴۷۶ برای کسانی که فارغ التحصیل دانشگاه‌های خاص مثل دانشگاه تهران هستند

· ویزای کلاس ۴۸۵ که مخصوص فارغ التحصیلان دانشگاه‌های بین المللی استرالیا است

· ویزای کلاس ۴۹۱ برای همراهان متقاضیان کار در کشور استرالیا

· ویزای ۱۸۶ که اقامت دائم را برای افرادی که اسپانسر شغلی دارد ممکن می‌کند

· ویزای ۱۸۷ که مخصوص مناطق کم جمعیت و حمایت کارفرمایان است

· ویزای ۱۸۹ که در ادامه به طور مفصل راجع به آن صحبت می‌کنیم

· ویزای ۱۹۰ که به اسپانسر ایالتی نیاز دارد و فقط برای نیروی متخصص صادر می‌شود

برای اینکه از هر یک از ویزاهای نام برده استفاده کنید، باید یک سری شرایط اولیه برای ارسال درخواست داشته باشید. سن و تمکن مالی معمولا روی میزان موفقیت شما تاثیر زیادی می‌گذارد. حال باید مدارک مورد نیاز را آماده کنید که به شرح زیر است:

· پاسپورت معتبر

· عکس استاندارد فرد متقاضی و اعضای خانواده

· نامه پیشنهاد کاری از شرکت مربوطه

· مدرک زبان انگلیسی

· مدارک تحصیلی با ترجمه رسمی و مهر اداره گذرنامه

· سند ازدواج ترجمه شده با مهر دادگستری

· گواهی عدم سوء پیشینه

ویزای کار کلاس ۱۸۹ چیست؟

ویزای ۱۸۹ استرالیا برای افرادی صادر می‌شود که حمایت یک کارفرما یا اسپانسر شغلی ندارند. اگر شما هم جزو همین افراد هستید، می‌توانید بر پایه سن، مدرک تحصیلی و زبان انگیلسی، سابقه کار و مهارت خود ویزای ۱۸۹ را برای اقامت دائم خود کسب کنید. دولت استرالیا برای افرادی که قصد مهاجرت به کشورش را دارند، امتیازهای مختلفی را بر اساس عوامل مختلف در نظر می‌گیرد تا بتواند ویزای ۱۸۹ را صادر کند.

استرالیا

به طور کلی می‌توان گفت که ویزای ۱۸۹ جزو بهترین ویزاهای کاری است که می‌توانید دریافت کنید؛ زیرا هیچ محدودیت منطقه‌ای یا شغلی در آن وجود ندارد. البته برای دریافت این ویزا به یک سری شرایط خاص را داشته باشید که در ادامه این بخش به آن می‌پردازیم.

اولین شرط برای دریافت ویزای ۱۸۹ این است که باید مهارت و تخصص شما در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا وجود داشته باشد. همچنین مدارک تحصیلی شما نیز باید به صورت معادل سازی شده به سفارت کشور استرالیا ارائه شود. برای اینکه این ویزا را در پاسپورت خود داشته باشید، به نمره حداقلی آیلتس ۶ نیاز دارید. البته سن شما نیز نباید بالای ۴۵ سال باشد و باید امتیاز ۶۵ را در برنامه اسکیل ورکر بگیرید.

آشنایی با برنامه اسکیل ورکر اداره مهاجرت استرالیا

برنامه اسکیل ورکر استرالیا مانند کشور کانادا برنامه ریزی شده، یعنی یک سیستم امتیازدهی جامع با بررسی شرایط به متقاضیان مهاجرت کاری امتیاز می‌دهد. همانطور که در بخش قبلی مطلب گفته شد، باید امتیاز حداقل ۶۵ را برای دریافت ویزای ۱۸۹ بگیرید.

نحوه امتیازدهی به متقاضیان مهاجرت کاری استرالیا تقرببا مشابه به کشور کاناداست. برای امتیازدهی به داوطلبان عوامل مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرد که هر یک تا میزان مشخصی امتیاز شما را بالا می‌برد. سن، میزان تحصیلات، نمره زبان و سوابق کاری چهار عاملی هستند که روی میزان امتیاز متقاضی تاثیر چشمگیری می‌گذارد.

بدون شک مهمترین مزیت برنامه اسکیل ورکر این است که به شما امکان استفاده از ویزاهای کاری مختلف را می‌دهد. به همین دلیل دیگر محدودیتی برای انجام کارهای مهاجرتی خود نخواهید داشت. همچنین می‌توانید برای سایر اعضای خانواده خود درخواست اقامت دهید. تمامی این مزایا به شما کمک می‌کند تا با ویزای اسکیل ورکر استرالیا یک اقامت بی دردسر در این کشور داشته باشید.

استرالیا و تاثیر آن در آینده روشن شما

کار در کشور پیشرفته استرالیا یک رزومه کاری بسیار قوی برای شما ایجاد می‌کند. با انجام این کار افق‌های روشنی در مسیر رشد کاری شما دیده می‌شود که برای داشتن یک زندگی موفق فرصت‌های زیادی را ایجاد می‌کند. همچنین با مهاجرت کاری می‌توانید زندگی جدیدی را برای خانواده خود آغاز کنید تا فرزندان و همسر شما از امکانات عالی کشور استرالیا بی‌بهره نمانند.

کد خبر 575618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha