مجموع نظرات: ۰
شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

فرماندار بهاباد از اختصاص ۶ میلیارد ریال برای احیای قنات روستای فردوسیه این شهرستان استان یزد خبر داد و گفت: در بارندگی‌های سالانه قنات روستا ریزش می‌کرد و به مرور آبدهی آن کم شده بود.

قنات فردوسیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد مهدی خانی‌زاده بهابادی شنبه ۶ دی درحاشیه بازدید از این قنات افزود: طرح مطالعاتی این قنات توسط جهاد کشاورزی برای احیای آن انجام شد و اکنون لایه روبی و بازسازی این قنات درحال اجراست. این قنات قدیمی تا یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و جان تازه‌ای به این روستا خواهد بخشید؛ با احیا و توسعه قنات روستای یاد شده، مشکل کم آبی بخش کشاورزی و نیز بخشی از مشکل اشتغال مردم این منطقه رفع خواهد شد.

مهدی عبدالحسین زاده، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد هم گفت: جاری شدن سیل باعث شده بود تا قنات روستای فرودسیه که ۲۰ لیتر در ثانیه آب دارد به آبدهی ۴ لیتر در ثانیه برسد اما اکنون با مرمت و احیای این قنات در عمق ۵ متری کانالی به طول ۱۳۰۰ متر با دیوارچینی و بتن کف احداث می‌شود تا آبدهی آن به شرایط قبل برگردد و هدر رفت آب در مسیر قنات به حداقل خواهد برسد. آب این قنات کل اراضی این روستا که حدود ۶۰ هکتار است را تحت پوشش قرار می‌دهد.

کد خبر 575567

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha