چین در حال گفتگو با سازمان جهانی بهداشت است تا با ارزیابی واکسن‌های کرونای تولیدی‌اش بوسیله این سازمان امکان مصرف بین‌المللی آنها فراهم شود.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز با وجود اینکه کارآزمایی‌های بالینی واکسن‌های کرونای تولیدشده بوسیله شرکت‌های چینی هنوز کاملا نشده است، چین صدها هزار نفر از کارکنان ضروری و سایر گروه‌های در معرض خطر بالای دچار شدن به کرونا در در این کشور را با آنها واکسینه کرده است و کارشناسان در این باره ابراز نگرانی کرده‌اند.

سوکرو اسکالانته، هماهنگ‌کننده داروهای ضروری و فناوری‌های پزشکی در منطقه اقیانوسیه غربی در یک کنفرانس خبری گفت چین بحث‌هایی ابتدایی با سازمان جهانی بهداشت داشته است تا واکسن‌هایش در فهرست مصرف اضطراری این سازمان قرار گیرند.

فهرست کردن واکسن‌ها و داروها برای مصرف اضطراری بوسیله سازمان جهانی بهداشت امکان ارزیابی واکسن‌ها و درمان‌ها برای در دسترس قرار دادن آنها برای موارد اضطرار بهداشت عمومی را می‌دهد. این کار به کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت و سازمان تدارک‌کننده وابسته به سازمان ملل اجازه می‌دهد مقبولیت این واکسن‌ها را تعیین کنند.

اسکالانته گفت: «از طریق این فهرست کردن برای مصرف اضطراری می‌توان کیفیت و بی‌خطر بودن این واکسن‌ها ارزیابی کرد و آنها برای روند مجوزدهی بوسیله سازمان جهانی بهداشت آماده کرد.»

چین دست کم چهار واکسن تجربی را در مراحل نهایی کارآزمایی بالینی دارد که دوتای آنها بوسیله گروه ملی زیست‌فناوری چین (CNBG) که تحت حمایت دولت است، ساخته شده و دو واکسن دیگر را شرکتهای‌ سینوواک بیوتک (واکسن کروناواک) و کان‌سینو بایولوجیکز ساخته‌اند.

واکسن‌های چینی در کشورهایی ماند پاکستان، اندونزی، روسی و امارات متحده عربی در حال آزمایش هستند.

امارات ماه پیش مصرف اضطراری واکسن CNBG را فقط شش هفته پس از شروع کارآزمایی‌های بالینی در این کشور تایید کرد که نخستین مورد دادن مجوز مصرف اضطراری به این واکسن چینی در سطح بین‌المللی است.

امارات: واکسن چینی CNBG در پیشگیری از کرونا ۸۶ درصد اثربخشی دارد

آنچه درباره کروناواک ؛ واکسن چینی کرونا می‌دانیم

کد خبر 575382

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha