چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۵ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین- سید محمد تقی رسولی: هنوز یک سال از عمر سایت YouTube نمی‌گذرد و سازندگان آن در این یک سال طرح جدیدی را به جهانیان معرفی کردند که همانا به اشتراک گذاشتن موزیک و فیلم برای کاربران بود.

 اما تنها چیزی که ظاهرا آنها به آن فکر نکرده بودند، نحوه کسب درآمد و سودآوری سایت بوده که آنها را مجبور کرد در کمتر از یک سال سایت خود را به شرکت گوگل بفروشند.

شرکت گوگل با خرید این سایت به مبلغ 1.65 میلیارد دلار، بزرگترین خرید خود را در طول عمر 8 ساله خود انجام داد. این شرکت سال گذشته  15نیز شرکت کوچک را جمعا به مبلغ 130.5 میلیون دلار خریداری کرده بود.

پیش از این خرید ، بسیاری از منتقدان گوگل اعلام کرده بودند که گوگل توانایی ورود به بازار ویدیویی آن‌لاین را نداشته و YouTube ‌ با قدرت به کار خو ادامه خواهد داد ولی گوگل با خرید این شرکت علاوه بر ورود به این بازار پرمنفعت ، آگهی‌های بیشتری را نیز بدست آورده است.

گوگل اعلام کرده  YouTube ‌با تمام پرسنلش به کار ادامه خواهد داد حتی هردلی، صاحب قبلی آن نیز در همان سمت مدیر عاملی آن باقی مانده و فعالیت خود را ادامه میدهد. حتی زمزمه‌هایی مبنی بر ورود هردلی به هیات مدیره گول نیز شنیده میشود و به نظر میرسد با یک توافق دو جانبه ، مقداری از سهام گوگل به  هردلی منتقل شود.

گوگل اخیرا پروژه مشابهی را آغاز کرده بود تا در سایت خود اقدام به فروش موزیک و ویدیو بصورت آن‌لاین نماید . باید دید با خرید سایت YouTube  پروژه گوگل متوقف خواهد شد یا همچنان به کار خود ادامه خواهد داد.

کد خبر 5753

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز