شیوع ویروس کرونا زندگی همه اقشار جامعه را تحت تأثیر خود قرار داد. یکی از مهم‌ترین تأثیراتش تعطیلی مراکز فرهنگی و آموزشی پایتخت بود.

فرهنگسراي رسانه

فرهنگسرای رسانه در منطقه ۳ برای حفظ ارتباط با مراجعه‌کنندگان و شهروندان با مدیریت در برگزاری دوره‌های آموزشی، اولویت را به برگزاری دوره‌های آموزشی در فضای مجازی داده است. «پروانه غلامی» رئیس واحد برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزش فرهنگسرای رسانه درباره مدیریت برگزاری دوره‌های آموزشی و حفظ ارتباط با مراجعه‌کنندگان راهکارهایی را عنوان کرده است.

 دلیل برگزاری دوره‌های آموزشی به‌صورت مجازی و آنلاین چیست؟  
  مهم‌ترین هدف در این شرایط برای فرهنگسرای رسانه تلاش برای برگزاری دوره‌های آنلاین باکیفیت و چه بسا بهتر از دوره‌های حضوری است. با برنامه و مدیریت همسو با اهداف گام برمی‌داریم و همچنان برای دستیابی به این هدف نیاز به تلاش مجدانه است. خوشبختانه با ارتباط خوبی که از گذشته در این فرهنگسرا بین مخاطبان برقرار بود این ویروس نتوانست ارتباط را قطع کند و همچنان علوم قرآنی، عکاسی، فیلمنامه‌نویسی، بازیگری با نقش‌پردازی داستان‌های شاهنامه و... پرطرفدارترین کلاس‌های مجموعه است.  
 

  آیا شرایط موجود بر تعداد ثبت‌نام‌کنندگان تأثیر داشته است؟  
بله. تأثیرگذار بوده. اما این مجموعه همیشه در فصول متفاوت سال با تغییراتی در تعداد ثبت‌نام‌کنندگان مواجه بوده است. چون این فرهنگسرا بیشتر با رویکرد آموزش در رشته‌های تخصصی رسانه، هنر و ورزش فعالیت می‌کند معمولاً کلاس‌ها شلوغ بود و دوره‌ها مرتب و فعال برگزار می‌شد. اما در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا تأثیراتی در کاهش ثبت‌نام‌ها داشته که برای جبران آن بدون وقفه زمانی آموزش در فضای مجازی آغاز شد. درخصوص حوزه تخصصی مدرسه رسانه استقبال بسیار بالا بود و این نوع شیوه برگزاری دوره‌های آموزشی موجب شد تا چنانچه شرایط به‌صورت قبل برگردد با رضایت هنرجویان دوره‌ها آنلاین برگزار شود. چون بسیاری از هنرجویان بنا به دلایلی شرایط حضور در دوره‌ها را ندارند.  
 

 برگزاری دوره‌ها به‌صورت آنلاین آیا تأثیری در افزایش هنرجو داشته است؟  
به هر حال این فضا مزیت‌های زیادی برای خیلی از شهروندان داشت و چه بسا این امکان را ایجاد کرد تا هنرجوهایی از شهرستان‌ها در دوره‌ها ثبت‌نام کنند یا بسیاری از افرادی با شرایط ویژه و خاص که امکان‌ تردد ندارند از دوره‌ها بهره‌مند شوند.  

کد خبر 574969

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha