سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۶
۰ نفر

گروه سیاسی: با وجود اینکه منابع خبری در روزهای گذشته از احتمال سفر دبیر شورای‌عالی امنیت ملی به اروپا با هدف گفت‌وگو با هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا سخن می‌گفتند، رئیس‌جمهوری فرانسه از سفر خاویر سولانا به تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیکولا سارکوزی در کنفرانسی مطبوعاتی در حاشیه نشست سران گروه ۸ در ژاپن گفت: این سفر با هدف آگاهی کامل از مواضع هسته‌ای ایران انجام خواهد شد.

وی افزود: ۶ کشور درگیر در برنامه هسته‌ای ایران تصمیم گرفته‌اند خاویر سولانا را با هدف رایزنی گسترده با مقام‌های ایرانی در مورد تفاوت‌های پاسخ اخیر ایران به نامه وزرای امور خارجه ۵+۱ با مواضع پیشین این کشور، به تهران بفرستند.

روز دوشنبه خاویر سولانا ابراز امیدواری کرده بود تا پایان ماه جاری میلادی با سعید جلیلی دیدار کند، هرچند وی به مکان این دیدار اشاره نکرده بود.

روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه نیز نوشت: هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا تا پایان ماه میلادی جاری (تا ۳ هفته آینده) به تهران سفر می‌کند.

منوچهر متکی، وزیر امور خارجه جمعه گذشته پاسخ بیانیه وزرای امور خارجه ۵+۱ را که در کنار بسته مشوق‌های پیشنهادی این گروه در تهران به وی ارائه شده‌ بود، به خاویر سولانا تحویل داده بود.

در همین حال، ایسنا به نقل از رویترز گزارش داد: نمایندگان ۵+۱ در یک کنفرانس تلفنی درباره پاسخ ایران به نامه وزرای خارجه این گروه مذاکره کردند.

کد خبر 57471

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز