وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای بازگشایی مسیر ریلی نخجوان خبر داد و گفت: در این باره تفاهمنامه‌ای با روسیه و جمهوری آذربایجان امضا کرده‌ایم.

محمد اسلامی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمد اسلامی سه‌شنبه ۲ دی در مراسم افتتاح آزادراه تبریز- سهند با اشاره به اینکه این پروژه از مهم‌ترین طرح‌های راه‌سازی استان آذربایجان شرقی است افزود: این آزادراه بعد از ۱۳ سال به بهره‌برداری رسید که گام مهمی برای کاهش ترافیک در استان است. آزادراه ۲۰ کیلومتر طول دارد و نقشی مهم در توسعه شهر جدید سهند خواهد داشت.

اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی نگاه ویژه‌ای به توسعه پروژه‌های حمل و نقل آذربایجان شرقی دارد گفت: با تکمیل ایستگاه خاوران در مسیر راه‌آهن تبریز - میانه شاهد تحول دیگری در حوزه ریلی استان خواهیم بود.

وی به پروژه‌های ریلی و راه‌سازی از قبیل تبریز - مرند، آزادراه تبریز - ارومیه، بزرگراه تبریز - اهر، مراغه – هشترود و راه‌آهن سراب - اردبیل اشاره کرد و گفت: برخی از این پروژه‌ها تا پایان دولت و برخی‌ها بعد از دولت به اتمام خواهند رسید.

وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای بازگشایی مسیر ریلی نخجوان نیز خبر داد و گفت: راه‌آهن تبریز یک مسیر برای خط اروپایی و شمال قفقاز است و تلاش می‌کنیم با همکاری روسیه و آذربایجان، مسیر ریلی نخجوان بازگشایی شود.

آزادراه تبریز- سهند به طول ۲۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال صبح امروز سه‌شنبه در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان استان افتتاح شد.

کد خبر 574687

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha