جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
۰ نفر

بازارچه محلی خیابان برادران شهید آقایاری که بین اهالی به بازارچه جلیلی معروف است، از آن دست پاتوق‌هایی است که حتی غیرمحلی‌ها را به سوی خود جلب می‌کند؛ پاتوقی که محل خرید انواع میوه و سبزیجات، همچنین پوشاک و لوازم موردنیاز هر خانه است.

جعفر آباد

این بازارچه حدود ۳۰سال پیش به‌صورت خودجوش شکل گرفته و همه نوع فروشگاه در آن یافت می‌شود، اما بیشتر افرادی که به اینجا می‌آیند، دوست دارند از چرخی‌ها و دستفروش‌هایی خرید کنند که در اینجا صف می‌کشند! برعکس جاهای دیگر، اینجا خیلی‌ها از بساط‌گستری دستفروش‌ها و چرخی‌ها اراضی هستند و رونق بازارچه را مدیون آنها می‌دانند.

به همین خاطر، بیشتر مغازه‌دارها نیز گلایه‌ای از این بساط‌گسترها ندارند. چند ماهی هم هست که بهسازی و ساخت پیاده‌راه در این بازارچه از سوی شهرداری شروع شده و مسئولان سابق ناحیه2 شهرداری منطقه از اختصاص بیش از یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان بودجه برای اجرای این طرح خبر دادند تا خیابان آقایاری به مکانی گردشگری، پرجاذبه و زیبا تبدیل شود.

«کیوان خلیجی» معاون هماهنگ‌کننده امور مناطق سازمان نوسازی شهر تهران هم هدف از اجرای این طرح را چهره‌ای سنتی‌تر دادن به این بازارچه اعلام کرده تا چرخ‌های طحافی به‌صورت منظم کنار هم قرار گیرند و فعالیت کنند.

کد خبر 574683

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha