مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
۰ نفر

پیکر مطهر ۷ شهید گمنام ساعت ۹ صبح پنجشنبه چهارم دی وارد فرودگاه شهر کرمان و برای تشییع به ۵ شهر استان منتقل می‌شود.

تشييع

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونا استقبال و تشییع عمومی حذف و فقط استقبال محدود نظامی و تشییع خودرویی از فرودگاه تا معراج شهدا انجام می‌شود، افزود: ساعت ۱۸ همان روز مراسم وداع با شهدا در حسینیه ثارالله کرمان برپا خواهد شد و مراسم قبل از ساعت آغاز منع تردد شبانه به پایان می رسد.

سرهنگ محمود مهدوی‌فرد اظهار کرد: تدفین پیکرهای مطهر شهدا شنبه تا دوشنبه هفته آینده انجام خواهد شد و دو شهید شنبه ششم دی در دانشگاه آزاد اسلامی زرند، دو شهید یکشنبه هفتم دی در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، یک شهید صبح دوشنبه هشتم دی در دهبکری از توابع بم و یک شهید عصر دوشنبه در گُنبکی از توابع ریگان تدفین می‌شوند. پیکر مطهر یک شهید هم پس از حضور در برخی برنامه‌های سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در سپاه ثارالله دفن خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان با بیان اینکه سن این شهدا ۱۶ تا ۲۵ سال و مربوط به عملیات‌های محرم، والفجر ۸، کربلای ۶ و تک دشمن بوده گفت: در حال حاضر در مجموع ۱۰۰ مکان با ۲۷۵ شهید گمنام در استان کرمان وجود دارد که با تدفین پیکرهای مطهر شهدا به ۱۰۵ مکان با ۲۸۲ شهید می‌رسد. از این تعداد ۷۴ مکان تدفین شهری و روستایی با ۲۲۵ شهید، ۱۷ مکان دانشگاهی و حوزوی با ۳۷ شهید و ۹ مجموعه نظامی، انتظامی و امنیتی با ۱۳ شهید است.

سرهنگ مهدوی‌فرد درباره میزان پیشرفت ساخت یادمان شهدای گمنام استان بیان کرد: از ۱۰۰ مکان ۳۹ مورد در فاز اول یعنی ساخت مقبره تکمیل، فضاسازی و فضای سبز اطراف در حال انجام است و تا پایان سال ۸ تا ۱۰ مکان دیگر به این تعداد اضافه می‌شود.

کد خبر 574650

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha