نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی از دستور وزیر آموزش و پرورش درباره دانش‌آموزان حادثه‌دیده شین‌آبادی خبر داد.

دختران شین آبادی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، کمال حسین‌پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مکاتبه اخیر با وزیر آموزش و پرورش به دستور وی، دانش‌آموزان حادثه‌دیده شین‌آبادی پس از اخذ مدرک لیسانس در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات فرهنگیان و قول مساعد وزیر آموزش و پروش برای حل مشکلات توضیح داد: در این رابطه به وزیر برای قرار گرفتن نیروهای نهضتی یک دوره‌ای در فرایند تبدیل وضعیت از حق‌التدریسی به پیمانی و نیز ایجاد فرصت به کسانی که مشمول قانون هستند اما در موعد مقرر مراجعه و تشکیل پرونده نداده‌اند، تاکید شد.

 جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید (کلیک کنید)

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در مکاتبه با وزیر، موضوعاتی مانند امکان ادامه فعالیت‌های سوادآموزی به ویژه سطوح بالاتر در بستر سامانه شاد، دستور به‌کارگیری نیروهای خدماتی و سرایداری در مدارس و ادارات آموزش و پرورش و اجازه به کارگیری و تعیین تکلیف معلمین حق‌التدریسی نهضت پیش دبستانی برون‌سپاری که شامل قانون بوده اما به دلایل مختلف از جمله عدم منظور کردن کلاس درسی برای آنان تاکنون جذب نشده‌ و پیش‌نوبت هستند، مطرح و وزیر آموزش و پرورش قول مساعد داد.

حسین‌پور با اشاره به لزوم اجازه آزمون مجدد به معلمانی که در آزمون قبول نشده‌اند، گفت: از سوی دیگر باید از ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز کسب برای فعالیت مدارس روستاهای کم‌جمعیت و چند پایه که اکثراً محروم هستند انجام شود.

وی با تاکید بر اختصاص منابع بسته حمایتی که متأسفانه تاکنون در تعدادی از شهرستان‌ها آغاز به کار کرده‌اند، افزود: همچنین باید در اجرای قانون حذف محدودیت اعمال مدارک فرهنگیان و همچنین اجرای کامل قانون رتبه‌بندی تسریع شود.
 

کد خبر 574593

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha