آژانس عکس استان سمنان به عنوان اولین آژانس عکس ایران اهداف ۱۰گانه برای توسعه فعالیت‌های عکاسی و اقتصاد هنر عکاسی در نظر دارد.

عکاسی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس انجمن سینمای جوانان استان سمنان دوشنبه اول دی در آیین افتتاح اولین آژانس عکس کشور گفت: فعالیت برای ارتقای اطلاعات دیداری جامعه از طریق انتشار عکس، بالابردن سطح علمی و فرهنگی عکاسان از طریق درج مقاله، ایجاد بستر آموزش برخط برای استادان، ایجاد بستر حمایتی برای عکاسان و استادان در زمینه های نمایشگاهی و انتشاراتی، فراهم آوردن بستر همکاری بین سازمان ها و عکاسان و حمایت قانونی از عکاسان از جمله اهداف آژانس عکس استان سمنان است. حفظ و صیانت از آثار عکاسان استان، حمایت مادی و معنوی از تولید مجموعه عکس‌ها و پروژه‌های عکاسی، معرفی عکاسان و استادان عکاسی و حمایت از عکاسان برای شرکت در رقابت های داخلی و خارجی، از دیگر اهداف راه‌اندازی این آژانس است.

سعید خجسته‌فر بیان کرد: عکس هنری اصیل و مورد نیاز جامعه است و عکاسان از نیروها و هنرمندان ارزشمندی هستند که باید از نظر معنوی و مادی حمایت شوند. سایت و فضایی که در قالب این آژانس ایجاد و راه‌اندازی شده دارای بخش‌های مختلف از جمله رویدادها، وبلاگ، فروشگاه و آموزش برخط است و علاوه بر استان سمنان در سطح ملی نیز مطرح و دارای قابلیت‌های فراوانی از جمله ارائه مباحث آموزشی برای عکاسان است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساختاری برای حمایت از هنرمندان دارد اما آژانس عکاس استان سمنان می‌تواند با دارا بودن فروشگاه برخط زمینه عرضه و ارائه آثار عکاسان را در قالبی نو و مناسب برای حمایت عکاسان فراهم نماید.

آژانس عکس سمنان ظرفیتی برای توجه به اقتصاد هنر

فرشید فلاح، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این مراسم گفت: شیوع ویروس کرونا به رغم آسیب‌هایی که به بشریت تحمیل کرده، فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی دارد که تاکنون از آنها استفاده کمتری می‌شد. با راه‌اندازی این آژانس علاوه بر ایجاد زمینه برای عرضه آثار هنرمندان عکاس و تقویت اقتصاد هنر عکاسی شرایط را برای ارائه آموزش‌های برخط عکاسی در استان و حتی ملی فراهم می‌کند. با ایجاد این امکان، از این پس باید به عکس نگاه حداقل ملی داشت و این آژانس یک امتیاز در سطح کشور است و استادان می‌توانند مباحث علمی خود در موضوع عکس را از این طریق به مخاطبان خود در وسعت گسترده‌تری ارائه دهند. سایر انجمن‌ها از جمله نمایش و موسیقی نیز می‌توانند با بهره‌گیری از فضای مجازی و برگزاری برنامه‌های برخط فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را اجرا کنند.

انجمن سینمای جوانان استان سمنان به دلیل توسعه عملکرد و فعالیت‌های مختلف آموزشی، تولیدات و توسعه فضای فیزیکی، تیرماه امسال در درجه‌بندی جدید دفاتر سینمای جوانان به عنوان دفتر ممتاز کشوری انتخاب شد. این انجمن از سال ۹۷ تاکنون موفق به تولید و ارائه ۹۵ عنوان فیلم کوتاه شده و نزدیک به ۲ هزار هنرآموخته داشته و هم‌اکنون ۵۵ هنرجو را تحت پوشش دارد.

کد خبر 574450

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha