رئیس قوه قضائیه با تأکید بر حفظ امنیت ملی کشور به دستگاه‎های اطلاعاتی و امنیتی و واحدهای قضایی تذکر داد مطلقاً به عناصر دشمن و عوامل سرویس‌های بیگانه اجازه خودنمایی و توطئه و فتنه ندهند.

ابراهیم رئیسی

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از میزان، آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز اول دی شورای عالی قوه قضائیه با تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) اظهار کرد: نام حضرت زینب (س) به عنوان پیام آور عاشورا با صبر و بردباری و ایستادگی عجین شده و وجود مبارک‎‎شان الگویی برای مجاهدان راه خدا و کسانی است که در مقابل ظلم و ستم ایستاده و راه مقاومت را پیشه کرده اند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به نامگذاری روز ولادت آن حضرت به عنوان روز پرستار از تلاش ها و خدمات مدافعان سلامت به ویژه در ایام شیوع کرونا تقدیر کرد و گفت: امروز همه ما وظیفه داریم از زحمات ارزشمند و ماندگار پرستاران که به تعبیر بلند مقام معظم رهبری «فرشتگان رحمت» هستند، تجلیل کنیم.

آیت‎الله رئیسی تجلیل واقعی از پرستاران را در گرو تحقق مطالبات آنها دانست و گفت: امروز حمایت از جامعه پرستاری و تقدیر از زحمات آنها با احقاق حقوق حقه‎شان و پرداخت امتیازات قانونی این عزیزان تحقق می یابد.

 جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید (کلیک کنید)

رئیس قوه قضائیه با اشاره به دیدار چندی پیش خود با مسئولان نظام پرستاری و طرح مطالبات آنها گفت که بخشی از خواسته‎های پرستاران با پیگیری های قابل تقدیر سازمان بازرسی کل کشور تحقق یافته اما هنوز برخی از این مطالبات باقی مانده است.

آیت‎الله رئیسی بر همین اساس به رئیس سازمان بازرسی کل کشور مأموریت داد که در ادامه اقدامات انجام شده، پرداخت کامل حقوق و امتیازات پرستاران را با همکاری دولت و بخش های مربوطه با جدیت و تا حصول نتیجه پیگیری کند.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با تبریک ولادت حضرت عیسی (س) به خداپرستاران، حق طلبان و عدالتخواهان اظهار داشت: پیام عیسی مسیح (س) دعوت به خدا، عدالت و صلح و دوستی است و کسانی که با عنوان مسیحی به ملت‎ها ظلم می کنند، قرابتی با آن حضرت ندارند.

آیت‎الله رئیسی افزود: حضرت عیسی (س) از این همه ظلم و فساد و ترور به ویژه ترور دولتی رژیم آمریکا بیزار است و اگر بود به اینهمه ظلمی که به مردم منطقه، خصوصاً به مردم مظلوم فلسطین و کودکان یمن می شود راضی نمی شد و آنرا تحمل نمی کرد.

وی خطاب به پیروان واقعی حضرت موسی کلیم الله (س) و حضرت عیسی روح‎الله (س) تأکید کرد که این دو نبی بزرگوار از جنایاتی که با سوءاستفاده از عنوان یهودی و مسیحی در دنیا می شود متنفرند و چنین اعمالی مطرود همه انبیاء الهی است.

 رئیس قوه قضائیه با اشاره به ظلم و ستم غربی ها به ملت ایران گفت: راه مقابله با تهدیدات و باطل السّحر تحریم ها قوی شدن ایران اسلامی در همه عرصه هاست و نباید یک‎ساعت نیز در خنثی سازی تهدیدها و تحریم ها تعلل کرد.

آیت‎الله رئیسی تأکید کرد: حتی یک‎ساعت تأخیر در خنثی سازی تحریم ها هم خلاف عقل است، هم خلاف شرع و مسئولان برنامه ریزی و اجرایی نباید یک‎ لحظه را هم برای بی اثرکردن تحریم ها و قوی شدن ایران از دست بدهند و این راهبرد اساسی نظام باید با جدیت دنبال شود.

رئیس قوه قضاییه شکل گیری ایران قدرتمند را در گرو ایستادگی و بی اثر کردن تحریم های دشمن دانست و خطاب به غربی ها گفت: تحریم ها نمی تواند حرکت ملت ایران را متوقف کند و ما از هر امکانی برای دورزدن تحریم ها استفاده خواهیم کرد.

آیت‎الله رئیسی با بیان این که امروز بر همگان آشکار شده که مذاکره ۷ ساله با دشمنان به دلیل عهد شکنی آنها، بی اثر بوده و انتظاری که از آن می رفت را برآورده نکرده است تاکید کرد که نباید با پیمان شکنان و دولت‎های بدون میثاق و بدعهد مذاکره کرد و از همه مسئولان خواست که هماهنگ و هم صدا با هم در جهت خنثی کردن تحریم ها حرکت کنند.

 رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اجرای احکام اسلامی و قانون از سوی دستگاه قضا، اظهار کرد: رسیدگی به پرونده‎ها دارای یک فرایند و ضوابط شرعی و قانونی است که همه قضات خود را متعهد به دادرسی عادلانه در چارچوب این فرایند می دانند.

آیت‎الله رئیسی با بیان این که فرایند دادرسی در دستگاه عدلیه نظام اسلامی تضمین کننده حقوق اصحاب دعوا، متهم و همه مردم است، افزود: ما ۴۰ سال است که اعلام کرده ایم امتیاز نظام ما این است که حدود الهی و احکام اسلامی را اجرا می کند و در رسیدگی به پرونده‎ها دقت می شود تا حق کسی تضییع نشود و به اقتضای حق و عدل عمل شود.

 رئیس قوه قضائیه بر لزوم صیانت و حراست از «امنیت ملی» تأکید و اظهار کرد: حفظ امنیت بسیار مهم است و همه باید پاسدار امنیت ملی باشند و این مساله محوری نباید با هیچ حرکت احساسی خدشه دار شود.

آیت‎الله رئیسی با بیان این که جامعه باید امن باشد، به دستگاه‎های اطلاعاتی و امنیتی و واحدهای قضایی تذکر داد که به عناصر دشمن و عوامل سرویس های بیگانه مطلقاً اجازه خودنمایی و توطئه و فتنه ندهند.

کد خبر 574388

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha