مصرف الکل‌های آلوده در سطح شهر رفسنجان منجر به بستری شدن ۸ نفر در بیمارستان شد که حال دو نفر از این افراد وخیم است.

الكل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب (ع) گفت: از صبح یکشنبه ۳۰ آذر، ۸ نفر به دلیل مسموم شدن با مصرف الکل به بیمارستان مراجعه کردند و بستری شدند که حال دو نفر آنها وخیم است و احتمال فوت آنها وجود دارد.

علی موسوی با بیان اینکه نیروی انتظامی پیگیر دستگیری عوامل توزیع این الکل‌های مسموم است، تاکید کرد: از مردم درخواست داریم از مصرف هرگونه مشروبات الکلی خودداری و اگر طی ۴۸ ساعت گذشته مصرف کرده‌اند در صورت بروز علائم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کنند.

 رئیس اورژانس کرمان و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این زمینه به مردم استان هشدار داد و گفت:  انتظار داریم مردم در صورت مشاهده هرگونه توزیع مشروبات الکلی بلافاصله به مراجع انتظامی اطلاع دهند.

محمد صابری به علائم مسمومیت با متانول اشاره کرد و افزود: متانول پس از مصرف بلافاصله جذب شده و علائم مسمومیت در مدت ۳۰ دقیقه تا ۴‌ساعت ایجاد می‌شود و علائم مسمومیت شامل گیجی، خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، درد شکمی، سردرد و تضعیف دستگاه گوارش است.

هشدار جدی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به مراجعه چند مورد مسمومیت با الکل به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان، نسبت به عواقب مصرف این مواد مسموم هشدار داد.

علی اسماعیلی ندیمی اظهار کرد: از روز گذشته چند نفر با علائم مسمومیت به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان مراجعه کرده‌اند و در بررسی‌ها مشخص شد مسموم شدن با الکل مطرح است. شواهد نشان می‌دهد این افراد با مصرف ماده الکلی الوده به متانول مسموم شده‌اند.

کد خبر 574277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha