حکم مربوط به حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک، صادر شد.

حسم الدین آشنا

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتمادآنلاین، در تاریخ دوم آذر ۹۹، پرونده جرم سیاسی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران با حضور هیئت قضائی به ریاست قاضی محمدی‌کشکولی و با حضور هیئت‌منصفه جرائم مطبوعاتی و سیاسی برگزار شد.

در این جلسه از دادگاه، پس از قرائت قرآن ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد. پس از تفهیم اتهام، حسام‌الدین آشنا به‌عنوان متهم جرم سیاسی بابت دو مورد اتهام نشر اکاذیب با شکایت معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور و همچنین شکایت سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه، دفاعیات خود را شرح داد.

 جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید (کلیک کنید)

هیئت‌منصفه رسیدگی به جرائم سیاسی پس از استماع دفاعیات متهم و وکیل وی، به اتفاق آرا حسام‌الدین آشنا را در هر دو مورد اتهامی، مجرم شناخت و همچنین با اکثریت آرا وی را مستحق تخفیف دانست. براساس حکم صادرشده از شعبه ۹ دادگاه کیفری یک تهران، حسام‌الدین آشنا به جزای نقدی محکوم شد.

لازم به توضیح است با آغازبه‌کار محاکم سیاسی از بیستم مهر سال جاری، تاکنون سه جلسه رسیدگی با حضور هیئت‌منصفه برگزار شده و حکمی مبنی بر محکومیت سنگین صادر شده است. به گفته سخنگوی هیئت‌منصفه براساس ماده ۴ قانون جرم سیاسی، متهمان سیاسی از امتیاز محاکمه در حضور هیئت‌منصفه و همچنین براساس ماده ۶، مجرمان سیاسی هم از این امتیازات «مجزابودن محل نگهداری در مدت بازداشت و حبس از مجرمان عادی، ممنوعیت از پوشاندن لباس زندان در طول دوران بازداشت و حبس، ممنوعیت اجرای مقررات ناظر به تکرار جرم، غیرقابل استرداد بودن مجرمان سیاسی، ممنوعیت بازداشت و حبس به‌صورت انفرادی به‌جز در مواردی که مقام قضائی بیم تبانی بدهد، بهره‌مند می‌شوند، همچنین از حق ملاقات و مکاتبه با بستگان درجه اول در طول مدت حبس و حق دسترسی به کتب، نشریات، رادیو و تلویزیون در طول مدت حبس هم بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 574241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha