یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
۰ نفر

همزمان با فرار سیدن ۱۴ بهمن، روز جهانی تالاب‌ها، قهرمان تالاب‌ها و محیط‌بانان نمونه تالابی معرفی می‌شوند.

تالاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، به منظور شناسایی، جمع‌آوری و طبقه‌بندی تجربیات موفق مرتبط با حفاظت بهینه اکوسیستم‌های تالابی و تشویق و گسترش فرهنگ تالابی در کشور، برنامه سالانه انتخاب قهرمان تالاب طبق روال هر سال همزمان با روز جهانی تالاب‌ها برگزار می‌شود.

به منظور قدردانی از اقدامات شایسته و زحمات بی‌شائبه حافظان تالاب‌های کشور، برنامه انتخاب و تقدیر از محیط‌بانان نمونه تالابی نیز با برنامه فوق برگزار می‌شود، در این بخش از رقابت، محیط‌بانان نمونه تالابی همزمان با روز جهانی تالاب‌ها معرفی می‌شود و مهلت ارسال مدارک تا ۲۰ دی ماه ۱۳۹۹ است.

جایزه قهرمان تالاب در سه بخش فعالیت‌های تحقیقاتی - مطالعاتی و فعالیت‌های اجرایی و مشارکت مردمی اهداء خواهد شد.

انتخاب قهرمان تالاب در سه بخش فعالیت‌های تحقیقاتی- مطالعاتی و فعالیت‌های اجرایی و مشارکت مردمی اقدامات انجام شده در پنج سال اخیر مورد پذیرش است. 

در دو بخش فعالیت‌های اجرایی و مشارکت مردمی تنها اشخاص حقوقی واجد شرایط شرکت در این رویداد است، در بخش فعالیت‌های تحقیقاتی- مطالعاتی اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط شرکت در این رویداد هستند.

اشخاص حقیقی و حقوقی که طی پنج سال گذشته عنوان قهرمان تالاب را اخذ کرده‌اند، واجد شرایط شرکت در این رقابت نیستند، در بخش فعالیت‌های تحقیقاتی- مطالعاتی ارسال اصل مقالات و کتاب الزامی است.

در بخش فعالیت‌های اجرایی، دارا بودن نامه تاییدیه (معرفی‌نامه) از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مربوطه الزامی است. در بخش مشارکت های مردمی، دارا بودن نامه تاییدیه (معرفی‌نامه) از سوی شبکه تشکل‌های زیست محیطی استان مربوطه الزامی است.

به درخواست‌هایی که واجد شرایط فوق‌الذکر نباشند، ترتیب اثر داده نخواهد شد. مهلت ارسال مدارک تا ۲۰ دی ماه ۱۳۹۹ است.

فرم‌های دریافتی توسط کمیته داوران بررسی و نتایج آن در روز جهانی تالاب‌ها ۱۴ بهمن ماه اعلام خواهد شد. به نفرات برتر تندیس قهرمان تالاب و جوایزی اهداء خواهد شد.

متقاضیان اطلاعات خود را به نشانی تهران - اتوبان حکیم- پارک طبیعت پردیسان- ساختمان تحقیقات- طبقه سوم- معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌ها- دفتر حفاظت و احیاء تالاب‌ها و آدرس پست الکترونیک wetland.bureau@doe.ir  ارسال کنند.

کد خبر 574095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha