یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

رئیس اداره میراث فرهنگی دالاهو از کشف سنگ‌های باستانی در اراضی زراعی این شهرستان استان کرمانشاه خبر داد و جزئیات آن را تشریح کرد.

  کشف سنگ‌های باستانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر شهرام علی‌یاری اظهار کرد: چند روز پیش یکی از کشاورزان بخش گهواره دالاهو در استان کرمانشاه هنگام شخم زدن زمین زراعی خود متوجه ۳ قطعه سنگ حجاری‌شده می‌شود. با اعلام این کشف، در محل حاضر شدیم و مشخص شد سنگ‌های کشف‌شده ۳ پایه ستون تاریخی هستند که در زمینی کشاورزی نزدیک به یک تپه تاریخی پیدا شده‌ است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان دالاهو افزود: سبکی که این پایه ستون‌ها به شیوه آن حجاری شده‌اند، همانند سبک پایه ستون‌هایی است که در معبد تاریخی آناهیتا قرار دارد و به نظر می‌رسد که این پایه ستون‌ها هم متعلق به دوره اشکانی باشند. نزدیک محل کشف این ۳ قطعه سنگ باستانی تپه‌ای تاریخی قرار دارد که هنوز کاوش نشده اما تاکنون در بررسی آن اشیایی در تپه کشف کرده‌ایم که مربوط به دوره اشکانی بوده‌اند.

علی‌یاری اضافه کرد: این تپه با نام تپه بابااسکندر شاخص‌ترین محوطه تاریخی بخش گهواره است که چند هکتار مساحت و این قابلیت را دارد که مورد کاوش قرار گیرد. با توجه به کشف این ۳ پایه ستون تاریخی احتمال دارد در دوره‌ای تاریخی تالار یا ایوان ستون‌دار در این محل وجود داشته است. بررسی‌های دقیق‌تر روی این ۳ قطعه سنگ تاریخی در حال انجام است.

کد خبر 574055

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha