مهرداد لائوج لاهوتی معتقد است که در حال حاضر اگر مجلس وارد موضوع تعیین شرایط برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شد بهتر بود، چرا که این تعبیر و تفسیر در جامعه هست که مجلس می‌خواهد، انتخابات ریاست جمهوری را به گونه‌ای مهندسی کند.

مهرداد لاهوتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیده بان ایران، «مهرداد لائوج لاهوتی»، نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه قانون اساسی چهارچوب‌های انتخابات را مشخص کرده است اما در این خصوص اشکالاتی وجود دارد، اظهار کرد: قانون اساسی ابهاماتی داشت، برای مثال در خصوص تحصیلات هر کسی با هر شرایط تحصیلی می توانست ثبت نام کند؛ یعنی در زمان ریاست جمهوری مشاهده می کنید که افراد زیادی حتی بی‌سواد ثبت نام می کردند.

او اضافه کرد: ما باید این موضوع را به گونه ای در قانون رفع می کردیم، بنابراین در مجلس هشتم یا نهم بود که شروطی را گذاشتیم که افراد باید حتما کارشناسی ارشد داشته باشند و یک حداکثر سنی هم گذاشته بودیم، یعنی داشتن ۷۵ سال سن.

لاهوتی متذکر شد: در حال حاضر اگر مجلس وارد این قضیه نمی شد بهتر بود، چرا که این معنا را دارد و این تعبیر و تفسیر در جامعه هست که مجلس می خواهد، انتخابات ریاست جمهوری را به گونه ای مهندسی کند.

نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ لنگرود در دورهٔ هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این ابهام وجود دارد در اینکه چند ماه مانده به انتخابات، قانون را تغییر دهیم، قوانین فعلی ما قوانین کافی است و خیلی ضرورت نداشت که مجلس وارد این مقوله در این مقطع بشود. به نظر من شورای نگهبان این موضوع را به گونه ای مدیریت کند که این شبهه برطرف شود چرا که بوی مهندسی انتخابات می آید.

کد خبر 573959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha