منابع عراقی گزارش دادند که مقامات ارشد این کشور درمراسم یادبود شهادت فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق حضور پیدا کرده‌اند. 

مقامات عراقی در مراسم یادبود شهید سلیمانی و شهید المهندس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، خبرگزاری عراق گزارش داد که پارلمان عراق که از روز گذشته خود را برای مراسم یادبود شهادت سرادر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسدران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابو مهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق آماده می‌کرد، امروز شاهد حضور مقامات بلندپایه این کشور در این مراسم است.

پایگاه خبری شبکه «رووداو» در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر عکس مقامات عراقی حاضر در این مراسم را منتشر کرد و و خبر داد که «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان، «حسن الکعبی» معاون اول او،‌ «عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق در مراسم شهادت این دو شهید بزرگوار حضور پیدا کرده‌اند.

به گزارش وبگاه خبری «المعلومه»، «احمد الاسدی» رئیس فراکسیون «السند الوطنی» که در این مراسم شرکت کرده، گفته است «مراسم یادبود امروز برای تأکید بر راه رهبران نصر (شهید سلیمانی و شهید المهندس) و ادامه مبارزه با تروریسم  است».

پایگاه خبری «العهد» نیز با پوشش برخی از سخنان الاسدی نوشت: «شهید المهندس سرباز مخلص مدافع مردم، کشور و مقدسات بود».

طبق گزارش العهد، محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق در این مراسم ضمن اشاره جانفشانی شهید المهندس گفته است: «بزرگترین درسی که باید از شهادت المهندس بیاموزیم پاسداری از پیروزی است».

 فالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق نیز گفت: «رهبران شهید توانستند، نظامی از ارزش‌ها برای مقابله با دشمن بسازند».

العهد همچنین گزارش داد که نماینده رئیس جمهور عراق در این مراسم شرکت کرده و گفته است: «رهبران شهید از همان ساعات اولیه در دفاع از خاک‌ [عراق] و علیه اقدام داعش در آلوده کردن سرزمین عراق ایستادگی کردند».

نماینده رئیس جمهور عراق همچنین گفت که این دو شهید در حالی از دنیا رفتند که باور داشتند شهادت در راه حق، نهایت هدف است.

روز گذشته، کاربران عراقی با انتشار فیلمی در فضای مجازی خبر داده بودند که پارلمان این کشور در آستانه سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، به عکس این دو شهید بزرگوار مزین شده است.

در عین حال، اخیرا مرکز اطلاع‌رسانی سازمان الحشدالشعبی عراق از تولید فیلم مستند «الساعة الأخیرة» درباره آخرین ساعت زندگی شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس خبر داد و اعلام کرد که این فیلم به زودی و همزمان با سالگرد شهادت این فرماندهان شهید، پخش خواهد شد.

نظامیان تروریست آمریکایی سیزدهم دی ماه سال گذشته در اقدامی تروریستی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و معاون رئیس سازمان الحشدالشعبی را به همراه چند نفر از رزمندگان مقاومت هنگام خروج از فرودگاه بغداد به شهادت رساندند. این اقدام آمریکا باعث شد پارلمان عراق دو روز بعد به طرح اخراج نیروهای بیگانه از جمله آمریکا از عراق رأی دهد.

کد خبر 573904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha