آکادمی اسکار نمایندگان دو کشور کانادا و پرتغال را در بخش بهترین فیلم بین‌المللی به دلیل کم بودن میزان دیالوگ‌های انگلیسی آن واجد شرایط ندانست.

فيلم گوش كن نماينده پرتغال در اسكار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، «پسر بامزه» به کارگردانی دیپا مهتا که به نمایندگی از کانادا به آکادمی اسکار معرفی شده بود، از ادامه رقابت در بخش بهترین فیلم بین‌المللی نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار بازماند. گفته می‌شود میزان دیالوگ‌های انگلیسی فیلم به اندازه‌ای است که نمی‌توان آن را اثری بین‌المللی یا غیرانگلیسی‌زبان دانست و حجم دیالوگ‌های فیلم به زبان تامیل بسیار کمتر است.

از آنجا که مقام‌های سینمایی کانادا پیش‌تر فکر اینجا را کرده و یک گزینه دیگر هم به آکادمی اسکار معرفی کرده بودند، انتظار می‌رود در دو سه روز آینده تکلیف نماینده کانادا در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۱ روشن شود. هنوز نام گزینه دوم این کشور آمریکایی برای حضور در اسکار نود و سوم اعلام نشده است. «پسر بامزه» موضوعی جنجالی دارد و درباره هویت جنسی یک پسر سریلانکایی است.

از سوی دیگر، مدیران آکادمی اسکار هفته گذشته نماینده پرتغال را هم به دلیل کم بودن میزان دیالوگ‌های غیر انگلیسی آن واجد شرایط حضور در بخش بهترین فیلم بین‌المللی ندانستند. «گوش کن» به کارگردانی آنا روشا روایت داستانی از زندگی یک خانواده پرتغالی در حومه لندن است و طبعا میزان گفتگوهای انگلیسی آن باید بسیار زیاد باشد. سال گذشته هم فیلم سینمایی «شیردل» از نیجریه به همین سرنوشت دچار شده و از حضور در اسکار بازمانده بود.

کد خبر 573806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha