نانوپوشش ضدویروس برای سطوح که در اراک با هدف مصون‌سازی محیط علیه ویروس‌ها به ‌ویژه کرونا و آنفلوآنزا تولید شده، نشان سیب سلامت گرفت.

نانو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این نانو محصول در اراک در یک بازه زمانی هشت ماهه تولید شده و به تولید انبوه رسیده است. سازمان غذا و دارو نشان سیب سلامت را روی محصولاتی قرار می‌دهد که شاخص‌های سلامتی تعیین‌شده را داشته باشند.

این نانوپوشش به صورت مایع روی سطوح لایه‌نشانی و پس از گذشت ۲۴ ساعت باعث پاکیزگی سطح نسبت به ویروس می‌شود و تاثیر آن تا سه سال ماندگار است. خاصیت این نانو پوشش به گونه‌ای است که می‌تواند در حوزه پیشگیری از انتقال ویروس‌ها به ویژه کووید-۱۹ و آنفلوآنزا نقش‌آفرینی کند چرا که یکی از بزرگ‌ترین عوامل انتشار و انتقال ویروس‌ها سطوح، اشیا، دیوارها، کف ساختمان‌ها، میزهای خدمت، عابربانک‌ها، رایانه، اتوبوس و متروها، مراکز تفریحی و تجاری، بیمارستان‌ها، آشپزخانه و رستوران‌هاست.

هر لیتر این محصول ۱۸ میلیون ریال قیمت دارد. این پوشش نانو شفاف و حاوی ذرات ۳۰ تا ۵۰ نانومتری است و حلال آن آب و اِتانول بوده و ضخامت پوشش روی سطوح در نهایت ۱۰ تا ۱۰۰ نانومتر است. این محصول نانوپوشش مقاومت مکانیکی خوبی دارد و نسبت به اشعه UV مقاوم است. این محصول پوشش قابلیت استفاده در سطوح داخلی ساختمان‌ها، مراکز درمانی و بیمارستانی، شیرآلات و سرویس‌های بهداشتی، مطب‌ها و سایر اماکن عمومی که در معرض ویروس‌ها هستند دارد.

کد خبر 573780

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha