چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۵ - ۰۸:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم "بادی که بر مرغزار می‌وزد" به کارگردانی "کن لوچ" که بهار امسال جایزه نخل طلایی جشنواره کن 2006 را به دست آورد از عید فطر در سینماها و فرهنگسراهای تهران به نمایش در می‌آید.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی علم‌الهدی، مسئول اکران فیلم خارجی این سازمان با بیان این خبر گفت: اکران این فیلم از عید فطر در سینماهای تهران و برخی شهرستان‌ها قطعی شده است و در صورتی که تماشاگران از آن استقبال کنند، امکان دارد سانس‌ها و تعداد سینماهای نمایش‌دهنده این فیلم را افزایش دهیم.

این فیلم که درباره اولین مبارزات استقلال طلبانه در ایرلند در دهه‌های گذشته است، در آغاز نمایش خود به شکل تک سانس در سینماهای ایران،سپیده، فرهنگسرای هنر، مجتمع فرهنگی آسمان به نمایش در می‌آید.

کن لوچ فیلمساز معترض و چپ‌گرای انگلیسی متولد سال 1936 است و ساخت بیش از 40 فیلم سینمایی و تلویزیونی را در کارنامه دارد.

او یکی از پرافتخارترین سینماگران بریتانیا محسوب می‌شود که همواره به شکل آشکار از سیاست‌های دولتمردان کشورش بخصوص پس از اتحاد با ایالات متحده در حمله به عراق انتقاد کرده است.

لوچ هنگام دریافت جایزه نخل طلایی پنجاه وهمین دوره جشنواره فیلم کن، فیلم خود را روایتی از گذشته امپریالیستی انگلستان دانست و گفت: اگر ما شهامت بیان حقیقت را درباره گذشته مان داشته باشیم، شاید بتوانیم جرات بیان حقیقت درباره زمان حال را هم به دست آوریم.

کد خبر 5737

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز