تصاویر تخریب دیوار در قبرستان یک روستای سپیدان فارس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که به گفته فرماندار این شهرستان مربوط به یک دیوار خارج از عرف و ضوابط ساخت و ساز مشمول حکم تخریب بوده است.

آرامستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرماندار شهرستان سپیدان گفت: در روستاها متولی نظارت بر قبرستان‌ها دهیاری‌ها هستند و دهیاری روستای سنگر سپیدان پس از مشاهده ساخت فضای مسقف بدون رعایت ضوابط فنی و اخذ مجوز نسبت به تخریب یک دیوار ساخته‌شده در محل اقدام کرد.

جواد جوادی شایعه‌های مطرح‌شده درباره تخریب سنگ قبر متوفیان در این محل را تکذیب کرد و افزود: تخریب در حد یک دیوار بود و دیوار غیرمجازی که در کنار محل دفن نوید افکاری ساخته شده بود، به ارتفاع ۱۶۰ و عرض ۴۰ سانتیمتر تخریب شد.

وی ادامه داد: بنا بر شواهد، افرادی در حال ساختن مقبره بدون رعایت استانداردهای فنی مهندسی و بدون گرفتن مجوز از مراجع کارشناسی فنی در محل بودند که دهیاری به عنوان متولی نظارت بر ساخت و سازها در روستاها، دیوار را تخریب و از ادامه کار جلوگیری کرد.

فرماندار شهرستان سپیدان تاکید کرد: دهیاری روستای سنگر درباره لزوم پرهیز از ساخت و ساز در قبرستان به اهالی روستا اطلاع‌رسانی لازم را کرده بود. برخی اهالی روستای سنگر به دلیل اینکه احداث بنا در قبرستان با توجه به شرایط محیطی باعث سرازیر شدن آب به مزار بستگانشان می‌شد به این موضوع اعتراض داشتند.

نوید افکاری که دو سال پیش یک کارمند سازمان آب منطقه‌ای استان فارس را با ضربه چاقو به قتل رسانده‌ بود، بامداد شنبه ۲۲ شهریورماه با اصرار و پافشاری اولیای دم قصاص شد.

شهرستان سپیدان به مرکزیت اردکان در فاصله ۸۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است.

کد خبر 573628

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha