جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

یک قلاده پلنگ ایرانی که در تله سیمی در کوه‌های بخش سندرک واقع در شهرستان میناب گرفتار شده بود، از تله رها شد.

پلنگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: این پلنگ از روز سه‌شنبه ۲۵ آذر در تله سیمی در منطقه درپهن در بخش سندرک شهرستان میناب گرفتار شده بود که ساعت ۶ صبح روز جمعه ۲۸ آذر با حضور تیم تخصصی بیهوش و سپس از تله خارج شد.

حبیب مسیحی تازیانی افزود: پلنگ با برانکارد از ارتفاعات پایین آورده شده و در حال انتقال به بندرعباس است. حیوان برای معاینه و درمان شکستگی‌های احتمالی به یکی از کلینیک‌های دامپزشکی بخش خصوصی منتقل می‌شود.

مسیحی تازیانی درباره دلیل طولانی شدن روند رهاسازی این پلنگ از تله اظهار کرد: روز چهارشنبه ۲۶ آذر یک تیم از بندرعباس عازم منطقه شد اما به دلایل مختلف از جمله ازدحام مردم در محل عملیات نجات ناموفق ماند.

رئیس کل حفاظت محیط زیست اظهار کرد: پس از آن متخصصان و کارشناسان محیط زیست استان فارس به محل اعزام شدند و با همکاری یگان حفاظت محیط زیست استان و متخصصان محیط زیست هرمزگان مرحله دوم عملیات نجات آغاز شد.

وی تصریح کرد: تلاش برای شناسایی عوامل تله‌گذاری که یک عمل غیر قانونی است، آغاز شده است. اهالی روستاهای منطقه از حمله‌های مکرر شغال‌ها به دام‌های خود اظهار نارضایتی داشتند و تله را با هدف به دام انداختن شغال کار گذاشته بودند.

مسیحی تازیانی ادامه داد: پلنگ ایرانی از گونه‌های در معرض خطر انقراض و تحت حمایت سازمان محیط زیست است. این گونه در سراسر استان هرمزگان پراکندگی دارد و محیط زیست برنامه‌های آموزشی خود را در روستاهای میناب رودان و سندرک برای چگونگی مواجهه روستاییان با پلنگ آغاز کرده‌اند.

کد خبر 573593

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha