۸۶ نفر از مسافران گرفتار در برف و کولاک گردنه‌های الیگودرز در استان لرستان امدادرسانی شدند.

امداد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان الیگودرز گفت: ۱۶ خودرو با ۸۶ سرنشین پنجشنبه شب گذشته ۲۷ آذر در گردنه  گله بادوش و مسیر بخش ززوماهرو گرفتار شده بودند که با تلاش امداد گران هلال احمر نجات یافتند.  

غلامرضا لونی افزود: با توجه به تماس تلفنی با سامانه ندای امداد ۱۱۲جمعیت هلال احمر مبنی بر گرفتاری تعدادی خودرو در برف در محور شول آباد به سپید دشت عوامل پایگاه امداد و نجات کوهستان شول آباد به گردنه شیخان اعزام و پس از تلاش چهار ساعته و با کمک عوامل راهداری به رهاسازی ۱۳ دستگاه خودرو سواری، دو دستگاه نیسان و یک دستگاه مینی بوس گرفتار اقدام کرده و در نهایت ۸۶ نفر سرنشین در برف نجات یافتند.

رئیس جمعیت هلال احمر از عموم مردم درخواست کرد در هنگام بارش نزولات آسمانی از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند و درصورتی که قصد عزیمت در جاده‌های کوهستانی را دارند از سیستم گرمایشی و ایمنی خودرو خود اطمینان داشته و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

عباس عباسی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الیگودرز نیز گفت: بارش برف تردد در گردنه‌های الیگودرز را مختل کرده و تردد خودرو بدون زنجیر چرخ ممکن نیست. تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ در شرایط عادی بارش برف ممکن است برای تردد مفید باشد ولی در زمان کولاک خطرات مختلف مسافران را تهدید می‌کند.

بارش برف از روز چهارشنبه ۲۶ آذر در مناطق کوهستانی شهرستان الیگودرز موجب کندی تردد در این مسیرها شده است.

کد خبر 573563

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha