مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
۰ نفر

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از اتمام عملیات مرمت و بازسازی قلعه والی با نظارت کارشناسان این اداره کل خبر داد.

  قلعه والی ایلام 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  مهر، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: با اختصاص ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبار ملی، عملیات اجرایی مرمت و بازسازی بخش‌هایی از قلعه تاریخی والی که دچار فرسودگی شده بود، توسط استادکاران سنتی و با نظارت کارشناسان این اداره‌کل پایان یافت.

وی افزود: عملیات اجرایی که در مرمت و بازسازی قلعه والی شهر ایلام انجام شد، شامل تعمیرات موضعی بخش‌های آسیب دیده معماری بنا، بندکشی دیوارها، آجرفرش پشت‌بام، سفیدکاری، نازک‌کاری، عایق کاری، رنگ‌آمیزی در و پنجره و…است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: قلعه والی یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی استان ایلام و مربوط به دوران قاجار  و مهم‌تر از همه اینکه این قلعه محل موزه مردم‌شناسی و نمادی از فرهنگ و هنر استان است.

وی اضافه کرد: قلعه والی در زمینی به مساحت ۴۶۸۷ مترمربع احداث شده که از این مقدار زمین، فضای سبزی به‌مساحت ۱۷۹۲ مترمربع در ضلع جنوبی باقی مانده است.

شنبه‌زاده گفت: بنای قلعه والی به شماره ۱۷۹۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و ‌اکنون موزه مردم شناسی دراین بنا دایر است و مورد بازدید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

کد خبر 573445

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha