دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

اگر شما هم از آن دسته از شهروندانی هستید که به دنبال کاهش قیمت سیم‌کارت‌های ۰۹۱۲ هنوز موفق به فروش آن و خرید دیگر سیم‌کارت‌های ارزان‌قیمت نشده‌اید به هیچ‌وجه نگران نباشید.

به گفته آگاهان بازار، ارزش از دست رفته این سیم‌کارت‌ها دوباره بازگشته است.

با اینکه پس از کاهش ۲۰ تا ۴۰ هزار تومانی قیمت سیم‌کارت‌های ۰۹۱۲، بسیاری از متقاضیان برای فروش-‌ شاید عجولانه- این کد‌ها نیم‌خیز شده بودند اما پس از حدود یک  ماه رکود مطلق، این سیم‌کارت‌ها دوباره قیمت‌های پیشین خود را بازیافتند.

پیش از این، اعلام خبر واگذاری و ثبت‌نام سیم‌کارت‌های ۱۵۰هزار تومانی (۰۹۱۰)باعث شد بسیاری از فروشندگان یا کسانی که سیم‌کارت ۰۹۱۲ داشتند آن را با قیمتی پایین‌تر بفروشند و سیم‌کارت‌های ۱۵۰ هزار تومانی خریداری کنند اما  این دسته از مشترکان به طور حتم متضرر شدند.

به هر حال  خریداران این روز‌ها می‌دانند که نداشتن سرویس رومینگ و امکان مکالمه محدود در یک دوره، از ویژگی‌های سیم‌کارت‌های ارزان‌قیمت جدید (۰۹۱۰) است، بنابراین دیگر به قصد خرید آن اقدام به فروش سیم‌کارت‌های پیشین خود نمی‌کنند.

بنابراین همان‌طور که در جدول قیمت‌ها مشاهده می‌کنیم قیمت‌ کد‌های قدیمی تا حدودی به روال گذشته خود نزدیک شده است؛ هر چند سیم‌کارت‌های ارزان نیز از طرفداران خاص خود برخوردارند.

خبر داغ دیگری که در حوزه تلفن همراه قابل ذکر است، قابل دانلود شدن نرم‌افزار پیامک فارسی است. پیش از این قرار  شد تعرفه پیامک فارسی از ابتدای اسفندماه سال گذشته از حدود ۱۴۰ ریال به ۸۹ ریال کاهش و تعرفه پیامک لاتین از ابتدای تیرماه امسال از ۱۴۰ ریال به ۲۲۲ ریال افزایش یابد.

این در حالی بود که بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار به لحاظ فنی امکان نگارش فارسی نداشتند.  باقی  گوشی‌ها نیز به لحاظ محدودیت در نگارش کاراکتر‌های فارسی در هر پیامک در عمل هزینه تمام شده‌شان تفاوتی نمی‌کرد.

اما در حال حاضر با استفاده از نرم‌افزار موجود در پایگاه اینترنتی شرکت ارتباطات سیار این مشکل برطرف خواهد شد.

کد خبر 57338

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز