مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

ورود افراد به منطقه کوه‌قلات و تنگ‌سرخ شیراز به منظور جلوگیری از تخریب محیط زیست و تقویت حفاظت از حیات وحش محدود شده و با نصب دروازه در ابتدای جاده ورودی به این منطقه آمد و شد افراد پایش می‌شود.

نصب در

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیراز اظهار کرد: در اجرای مصوبات جلسه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس و تقویت نظارت بر منطقه شکارممنوع منطقه کوه قلات و تنگ سرخ شیراز، با همراهی اعضای شورا و دهیاری و جمعی از مردم طبیعت‌دوست روستاهای کودیان و قلات و همچنین اعضای انجمن سبزاندیشان کلات سرخ زاگرس پایش آمد و شدها در این منطقه انجام می‌گیرد.

ابراهیم حیدری گفت: ضمن افزایش مراقبت در منطقه شکارممنوع کوه قلات و تنگ سرخ و پایش میدانی وضعیت منطقه به نصب در ابتدای جاده ورودی به ارتفاعات منطقه به منظور کنترل ورود و خروج اقدام شده است.

به گفته برخی از ساکنان محلی جاده یاد شده سال‌ها قبل توسط افراد سودجو به منظور اکتشاف و برداشت مصالح معدنی در منطقه احداث شده بود که علاوه بر تخریب محیط زیست دسترسی شکارچیان و گردشگران غیر مسئول را به منطقه آسان کرده بود.  

منطقه شکار ممنوع قلات در جنوب غربی شیراز به مساحت ۱۲ هزار هکتار واقع شده است که آب و هوایی معتدل دارد و از  چشمه سارهای فراوانی برخوردار است و با قرار داشتن در مجرای هوای شیراز نقش مهمی در تلطیف هوای این کلانشهر دارد.

کوه قلات و تنگ سرخ شیراز با عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع شیراز تیرماه سال گذشته معرفی شدند، پیوستن این مناطق به پهنه زیست محیطی استان فارس میزان حفاظت و مراقبت از آن را افزایش داد و امکان تصرف‌های غیر قانونی را در این پهنه‌ها کاست.

کد خبر 573325

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha