معابر و خیابان‌های محله‌های سوهانک و شهید محلاتی در شهرداری ناحیه 10 منطقه یک به دلیل دوری از خیابان‌های اصلی منطقه و قرار گرفتن در ارتفاعات نیاز به رسیدگی جدی عمرانی از نظر ایمنی و امنیتی دارد.

يلدا

به همین منظور گفت‌وگویی کوتاه با «رضا گودرزی» شهردار ناحیه 10 منطقه یک درباره کارهای انجام شده در این ناحیه انجام شد. 

 تغییرات آب و هوایی در فصول سرد سال معمولاً آسیب‌هایی را در برخی از محله‌ها به همراه دارد. برای حل این مشکل در ناحیه چه کارهایی صورت گرفته است؟ 
با توجه به آنکه محله‌های این ناحیه در ارتفاعات قرار گرفته و در فصول سرد سال بارش زیاد است و معمولاً با یخ‌زدگی معابر مواجه هستیم آسفالت معابر آسیب‌پذیر می‌شوند. بنابراین رسیدگی به معابر اولویت ناحیه است. در بلوارهای شاهد و بسیج در محله قائم و شهرک محلاتی آسفالت و جدول معابر تعویض و مرمت شد.

همچنین انتهای محله سوهانک چون به دامنه کوه نزدیک است این بخش از خیابان را با نرده‌ها و رسوبگیرها محافظت کرده‌ایم تا بارش‌های شدید، گل و لای را به خیابان‌ها سرریز نکند. در خیابان خندان محله سوهانک روبه‌روی دانشگاه معمولاً اهالی از ریزش آب از کوه به خیابان و منازلشان شکایت داشتند که این مشکل را با ساخت نهرهای عرضی و زباله‌گیر برطرف کرده‌ایم. طرح روشنایی در ارتفاعات این محله‌ها برای افزایش ایمنی و امنیت ساکنان اجرا شد. این طرح در بوستان‌های خانواده، امام علی(ع) و برخی از مسیرهای شهرک شهید محلاتی از جمله بلوار شاهد، خیابان امام‌علی(ع) و مقبره الشهدا انجام شد. 

 آیا طرح دیگری در ناحیه تا پیش از پایان سال در دست اجرا دارید؟ 
بله. در اجرای طرح مسیر دوچرخه حدود 500متر از خیابان شهید سوهانی تا بلوار قائم در ناحیه 10 واقع شده. اقدامات لازم در این مسیر انجام شده و مسیر در حال بهره‌برداری عموم است. در نظر داریم با هدف افزایش امکانات ایمنی در مواقع ضروری و بحران 2 پد هلی‌کوپتر در 2نقطه از این ناحیه ساخته شود. انتهای بلوار ارتش ابتدای خیابان شهرک لاله و سوهانک زمین بایری بود که برای ساخت پد در نظر گرفته شد. دیگری هم در زمین ورزشگاه شهید محلاتی است.

کد خبر 573291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha