یکی از مجموعه‌های آموزش سوارکاری قدیمی در کشور است و به دلیل همجواری با روستای نوروزآباد به همین نام شهرت پیدا کرده است.

16

همشهری محله _ میترا تیموری:  این مجموعه ورزشی و تفریحی در سال ۱۳۵۱ راه‌اندازی شده و ۶۰۰‌مترمربع مساحت دارد که حدود یک سوم آن را فضای سبز و جنگلکاری و ۱۲۰ هزارمترمربع دیگر را زمین‌های کشاورزی تشکیل می‌دهد.   مجموعه سوارکاری نوروزآباد امکانات بسیاری دارد که حتی برخی ساکنان مناطق جنوب شهر از آن بی‌اطلاعند. اینجا دارای ۳ فضای ورزشی غیر از رشته سوارکاری، شامل زمین‌های تنیس، والیبال، بسکتبال، زمین اسکان «کورس»، زمین چوگان، پیست مسابقه و کورس و مانژ مسابقات و تمرین است.

اگر بخواهید به این مجموعه فرهنگی و ورزشی بروید بهترین زمان آخر هفته‌هاست که البته به دلیل محدودیت‌های کرونایی و حفظ فاصله اجتماعی در طول روز تنها تعداد کمی از شهروندان می‌توانند از این مجموعه بازدیدکنند.

این مجموعه ورزشی زیر نظر فدراسیون سوارکاری فعالیت می‌کند و یکی از ویژگی‌های آن اجرای طرح آموزش سوارکاری به کودکان و نوجوانان است. در این برنامه که با حمایت شهرداری و حوزه گردشگری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۸ برگزار می‌شود بچه‌های علاقه‌مند به رشته سوارکاری با استفاده از اسب‌های کوچک (کاسپین) آموزش می‌بینند.  

مجموعه سوارکاری نوروزآباد در جاده قدیم کرج، بلوار خلیج‌فارس جنوبی و در محله نوروزآباد واقع است.

کد خبر 573076

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha