مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
۰ نفر

کلاته‌رودبار با برنامه‌ریزی و تفاهم اداره میراث فرهنگی شهرستان دامغان و شهرداری شهر گردشگر می‌شود.

كلاته

به ‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: کلاته‌رودبار با توجه به برخورداری از طبیعت بکر و جاذبه‌های طبیعی گردشگری زمینه تبدیل شدن به شهر گردشگر را دارد.

مهدی جمال با اشاره به اینکه ایجاد شهر گردشگر نگرشی جدید و نوآورانه در صنعت گردشگری است، بیان کرد: جاذبه‌های متعدد تاریخی، طبیعی و انسان‌ساخت از مهم‌ترین منابع جذب گردشگر است و شهرها به عنوان بزرگ‌ترین جایگاه این جاذبه‌ها و آثار، جلوه‌گاه متنوعی از جاذبه‌ها را فراهم می‌سازند.

وی اضافه کرد: توسعه اشتغال، پویایی اقتصاد شهری، توسعه زیرساخت‌ها و فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از جمله اهداف طرح شهر گردشگر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بیان کرد: با طراحی لوگو و شعار گردشگری کلاته‌رودبار، سامان‌دهی بافت‌های تاریخی و طبیعی شهر، تعریف محورهای جدید گردشگری، برنامه‌ریزی شهری بر اساس برنامه‌های گردشگرمحور، آموزش نیروهای انسانی کارآمد و افزایش آگاهی عمومی، حرکت به سمت تحقق اهداف طرح آغاز می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد شهر گردشگر و حفظ هویت اصلی شهر کلاته رودبار، از این ظرفیت‌ها برای اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی منطقه به شیوه مناسب بهره‌برداری شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: در حال حاضر یک اقامتگاه بوم‌گردی در کلاته‌رودبار فعال و ۲ اقامتگاه جدید نیز در دست راه‌اندازی است.

محسن امینیان، شهردار کلاته‌رودبار نیز با اشاره به موقعیت راهبردی این شهر گفت: برخورداری از طبیعت زیبا و منحصر به فرد، معادن فعال و جاذبه‌های تاریخی، زمینه‌ساز تبدیل کلاته‌رودبار به شهری گردشگرپذیر است.

کلاته رودبار در فاصله ۴۲ کیلومتری شهر دامغان واقع است. این شهر در دامنه کوهستان البرز قرار دارد و آب و هوای آن نیز از ویژگی‌های کوهستانی برخوردار است.

زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل باعث شده تا این شهر و ییلاق آن به یکی از زیباترین جاذبه‌های استان سمنان تبدیل شود.

کد خبر 573039

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سمنان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha