رئیس کل دادگستری استان زنجان از اجرای طرح پابند الکترونیکی خبر داد و گفت: ۱۳۰ زندانی در راستای اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان آزاد شدند.

آزادي

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: از آغاز امسال که استان زنجان در هر سه پیک کرونا وضعیت قرمز داشت، بیش از هزار بار از زندان‌های زنجان بازدید و با زندانیان دیدار چهره به چهره انجام شد که در هر یک از این برنامه‌ها تعدادی از زندانیان از زندان آزاد شدند.

وی افزود: سیاست‌ها و بخشنامه‌های قوه قضائیه در استان با جدیت و با جدول زمان‌بندی اجرا می‌شود، در همین راستا و برای اجرای بخشنامه ابلاغی ریاست قوه قضائیه با عنوان طرح پایش و غربالگری قضائی پرونده زندانیان از ابتدای اجرای این طرح، ۱۳۰ زندانی از زندان‌های استان زنجان آزاد شدند و امروز نیز ۳۲ زندانی از مجموع ۱۳۰ زندانی از زندان آزاد شدند.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی گفت: با همکاری و همراهی قضات و زندان‌های استان زنجان تلاش‌های بسیار خوبی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها انجام شده و با کاهش ۳۰ درصدی جمعیت زندان‌ها استان زنجان رتبه ۵ کشوری را کسب کرده است. حبس‌زدایی از سیاست‌ها و برنامه‌های مهم دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در تشریح فواید استفاده از طرح پابند الکترونیکی گفت: از این حیث استان زنجان رتبه اول را دارد و دستگاه قضایی تمام تلاش خود را بر کاهش جمعیت کیفری زندانیان انجام خواهد داد. با نصب پابند، زندانیان می‌توانند زندگی عادی داشته باشند و از ویژگی‌های اجرای طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و صرفه‌جویی در هزینه است.

کد خبر 573009
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha