پیروز حناچی با «الینا سعیدان» دختری که در برنامه تلویزیونی دستپخت، مجری درباره شغل پدر او که تاکسیران بود اظهار نظرکرده بود، دیدار و از پدر او قدردانی کرد.

دلجويي حناچي از الینا سعیدان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، پیروز حناچی شهردار تهران امروز سه‌شنبه ۲۵ آذر ماه در ادامه پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو، از منزل خود تا بهشت رکاب زد. پیروز حناچی در میانه مسیر به پارک لاله رفت. او از سامانه جامع پرداخت الکترونیک کرایه‌های تاکسی، کارگوبایک (سه‌چرخه‌های ویژه حمل بار و مسافر) رونمایی و از برگزیده‌های اپلیکیشن دوچرخه نیز قدردانی کرد.

حناچی همچنین در این مراسم که به مناسبت روز ملی حمل و نقل با حضور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران و تعدادی از مدیران شهری برگزار شد، از تاکسیرانان برتر در حوزه‌هایی از جمله پرداخت الکترونیک، امانتداری، بانوان تاکسیران و اقدام‌های خلاقانه برای پیشگیری از بیماری کرونا قدردانی کرد.

حناچی همچنین با «الینا سعیدان» دختری که در برنامه دستپخت، مجری درباره شغل پدر او که تاکسیران بود اظهارنظر کرده بود، دیدار و از پدر او قدردانی کرد. شهردار تهران از این دختر به عنوان نماینده تمامی فرزندان تاکسیرانان تهرانی دلجویی کرد. در این مراسم همچنین از دوچرخه‌سوارانی که به مناسبت اربعین معادل مسافت تهران تا کربلا را رکاب زده بودند هم قدردانی شد.

پیروز حناچی در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران گفت: در کلانشهرها یکی از محورهای اصلی و شاید مهمترین موضوعات حمل و نقل عمومی است که اصلی‌ترین آنها هم مترو و اتوبوس است. کاری که ما در این دوره از مدیریت شهری انجام دادیم، اضافه کردن دوچرخه‌سواری به ناوگان حمل و نقل عمومی به عنوان یک مد ساده و ارزان‌قیمت است که استفاده از آن زیر یک درصد بود و اکنون با تلاش‌های انجام گرفته به بیش از یک درصد رسیده است.

او افزود: البته برنامه توسعه مترو را هم در دستور کار داریم. خط شش و هفت مترو تهران تا آخر امسال به صورت کامل بهره‌برداری می‌شود. باقیمانده خط سه هم تکمیل خواهد شد. البته در تامین اعتبارات مشکل داریم. به هر حال مترو موضوعی است که پنج میلیون نفر روزانه با آن درگیر هستند و موضوع حاکمیتی است و انتظار این است که دولت در این زمینه کمک کند.

شهردار تهران درباره نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی هم گفت: اتوبوس‌های ساخت داخل به ناوگان پیوسته و آنها که وارداتش امکان‌پذیر باشد به ناوگان اضافه می‌شود. البته باید به این نکته توجه کرد که آینده حمل و نقل عمومی برای خودروهای برقی است که برای آن برنامه داریم.

او درباره بازسازی اتوبوس، واگن مترو و تاکسی‌های فرسوده هم گفت: هم اکنون بازسازی یکهزار دستگاه اتوبوس را در دستور داریم و همچنین بازسازی ۴۰۰ واگن نسل اول را هم در دستور داریم. بازسازی تاکسی‌ها با همکاری صنایع داخلی و پشتیبانی دولت انجام می‌شود.

بر طبق این گزارش، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در حاشیه مراسم تجلیل از تاکسیرانان برتر و  «روز ملی حمل و نقل عمومی» که در بوستان لاله برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره خرید اتوبوس‌های جدید برای تهران، گفت: هم اکنون ۲۵۰ اتوبوس و مینی‌بوس خریداری شده است. ۲۵۰ دستگاه هم در دستور کار است. همچنین در زمینه خرید پنج هزار دستگاه اتوبوسی که در ستاد کرونا مصوب شده است تلاش می‌کنیم ۵۰ درصد سهم برای تهران بگیریم. در زمینه بازسازی خودروهای فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی هم پیشنهادهایی را به دولت داده‌ایم، کمک‌هایی هم به بخش خصوصی می‌کنیم.

هاشمی همچنین درباره نوسازی تاکسی‌ها گفت: تاکسی‌داران یک خانواده بسیار بزرگ ۸۰ هزار نفری هستند که تلاش‌هایشان به خصوص در این ایام کرونا جای تشکر دارد. در حالی که بیشترین ضربه به این قشر وارد شده اما خیلی هم از آنها حمایت نشده است. البته قرار بود وام‌هایی به آنها بدهیم. با دو بانک مهر اقتصاد و کارآفرینی امید هم توافق کرده‌ایم که ۷۰ تا ۹۰ میلیون وام بگیرند. البته ما نوسازی ۱۵ هزار دستگاه تاکسی را در دستور کار داشتیم اما به دلیل گرانی خودروها این اتفاق نیفتاد. چون با توجه به افزایش قیمت‌ها، سهم راننده خیلی سنگین شده است، حالا در حال مذاکرات جدید هستیم که راهی برای حل مشکل پیدا کنیم.

کد خبر 572993
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha