احتمالا هرچه به انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نزدیک شویم، نام سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا را بیشتر و بیشتر می‌شنویم.

انتخابات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، سردار محمد تنها چند ماهی است که به‌طور جدی در حال رایزنی با احزاب اصولگراست تا بتواند خود را در دل آنان جا کند و حمایت جریان اصولگرا را برای کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ به دست بیاورد. اما درحالی که به‌ گفته حمیدرضا ترقی، عضو ارشد حزب موتلفه به «اعتماد»، محمد مدتی است که راسا در حال رایزنی برای ورود به عرصه سیاست، آن‌هم بالاترین سطح یعنی انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ است، بسیاری از ناظران معتقدند مهم‌ترین مشکلات پیش‌روی او، علاوه بر نداشتن سابقه سیاسی و تجربه مدیریت کلان، ناشناخته ‌بودن در فضای سیاسی و به طریق اولی در فضای افکار عمومی است. در چنین شرایطی اما او در ادامه فعالیت‌های اخیرش، در قاب تلویزیون ظاهر شده است.  

سعید محمد که با حضور در برنامه «نگاه یک»، با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه بازوی اجرایی دولت‌هاست و در همه دولت‌ها خدمتگزار بوده ، گفته که هیچ عرصه‌ای نیست که قرارگاه در آن نقشی نداشته باشد.

محمد درحالی این سخنان را بیان می‌کند که این چند ماه گذشته میان مجلس و دولت اختلافاتی جدی پدیدار شده و به‌خصوص قالیباف که بنابر گفته‌های متعدد چهره‌های سیاسی، از گزینه‌های احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ است، ‌حالا به عنوان یکی از مخالفان جدی و رقبای سیاسی حسن روحانی، راس پارلمان ایفای نقش می‌کند و با این حساب، شاید بتوان گفت که این سخنان محمد، پیامی مثبت در راستای همگرایی و تلطیف فضای سیاسی است.همزمان درحالی که امیررضا واعظ‌آشتیانی، کنشگر اصولگرا بدون اشاره به نام محمد و البته در پاسخ به پرسش «اعتماد» درباره او و اقبالش در کسب آرای عمومی، تاکید کرده بود که مردم به چهره‌های ناشناس اعتماد نمی‌کنند، حالا برخی از دیگر اصولگرایان نیز می‌گویند یکی از مشکلات سعید محمد ناشناخته بودن اوست.

ازجمله مهدی چمران دیروز در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره احتمال حمایت از محمد، گفته: «نمی‌توان گفت که از او حمایت می‌شود یا خیر، ولی برداشت من این است که شناخت جامعه نسبت به او کم است و تا شناخت ایجاد شود، زمان می‌برد. مردم شناخت عملیاتی می‌خواهند و اگر چهره‌های جوانی که توان و پشتوانه اجرایی و تجربه کاری دارند، وارد شوند ممکن است مورد حمایت جریان اصولگرا قرار گیرند و مردم هم به آنها توجه می‌کنند.»

محمدحسن قدیری ابیانه از دیگر چهره‌های اصولگرا نیز به‌ تازگی اعلام کرده که تا چندی پیش اصلا سعید محمد را نمی‌شناخته است. او در این‌باره گفته: «باید درنظر داشته باشیم که برای رییس‌جمهور شدن، داشتن سابقه نظامی و اقدامات عمرانی کفایت نمی‌کند؛ هرچند دارا بودن سوابق نظامی و کارهای عمرانی ازسوی کاندیداها، امتیاز مثبت تلقی می‌شود.»

چنان‌که پیداست فضا برای کاندیدای این جوان نسبتا ناشناس چندان مناسب نیست اما به نظر می‌رسد که جمعی در تلاش برای یافتن پادزهر و علاجی برای پاشنه آشیل گمنام بودن محمد هستند. چنانکه برخی ناظران حضور او را در برنامه «نگاه یک»، نوعی تبلیغ انتخاباتی برای او و اقدامی در راستای معرفی او به جامعه تفسیر و تحلیل کردند. فارغ از این اما سعید محمد رقبای شاخص و بعضا قدرتمندی همچون محمدباقر قالیباف هم دارد و باید دید که آیا آنان رقابت را تا روزهای پایانی انتخابات و صندوق رای ادامه می‌دهند یا به نفع یکدیگر کنار می‌کشند. 

کد خبر 572558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha